Kou, pinguins, wandeltochten en uitzichten - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Kou, pinguins, wandeltochten en uitzichten - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Kou, pinguins, wandeltochten en uitzichten

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

22 November 2010 | Australië, Melbourne

De treinreis van Sydney naar Melbourne was goed te doen daar ik extra ruimte had omdat de persoon naast me niet kwam opdagen. Het was 8 uur met de trein en de laatste 3 1/2 uur met de bus. Schitterende sterrenhemel gezien en mooie landschappen.
De aankomst in Melbourne was even klappertanden, wat was het koud! 15graden! Brr... Snel een taxi ingestapt die me naar m'n hostel zou brengen...tenminste dat was de bedoeling. Die knakker kon het niet vinden en nadat ik een fors bedrag moest betalen werd ik gewoon de taxi uitgebonjourd! Sta je daar om 8:00uur 's ochtends in de kou met je tassen. Gelukkig kwam er meteen iemand naar me toe om de weg te wijzen en had ik het hostel toch nog snel gevonden.
Het is een hostel boven een pub, maar zit op de 3e verdieping dus gelukkig weinig geluidsoverlast. Echt schoon is het hier niet te noemen, maar zolang ik geen beestjes ontdek is het prima. (Heb al m'n kleding accuut gewassen dus hopelijk ben ik nu ook af van mijn bedbugs, de bedoeling was om ALLEEN te reizen en niet met 500 bijtende beestjes!)

Na een paar uurtjes slapen natuurlijk Melbourne in gegaan. En ook dit is weer een heerlijke stad! Overzichtelijk opgesteld, zodat je met een plattegrond de weg prima weet te vinden. Moet wel erg wennen aan de temp: 24 graden, maar met een serieus frisse/koude wind.
Naar Victoria Market geweest, de gratis Circle tram genomen naar Flinders Station, Botanic gardens en nog veel meer. Prettige sfeer hier, vriendelijke mensen, veel aziatische mensen (of komt dat omdat mijn hostel in China Town staat?) en genoeg te zien & te doen.
'S avonds was het even stressen daar ik mijn deelname aan een tour voor de volgende dag niet kreeg bevestigd. Een man van het hostel zei heel simpel: "No worries, you're in Australia, we don't worry!", waarop ik iets te hard en volledig gestresst riep:"but I'm from Holland, I do worry!", waarop de hele pub in de deuk lag en ik aan alle kanten geholpen werd en het allemaal helemaal in orde kwam! Thank god!

De volgende dag dus de 2 daagse tour. De eerste dag naar Phillips Island. We zijn naar een farm met beschermde dieren geweest. Eindelijk de Tasmanie Devil wakker gezien! Daarna naar een andere farm waar schapen geschoren werden. Daar associeer ik Australie toch voornamelijk mee (Volgens de reisgids heb ik te veel naar de serie "Mcleod's Daughters" gekeken) Daarna naar een koala sanctury waar we een boardwalk tussen de bomen konden doen en de koala's op ooghoogte konden zien, erg leuk en zo schattig! 'S avonds zijn we naar de Pinguin Parade gegaan. Een hele kolonie pinguins komt dan uit de zee het strand op rennen (wat er zo lachwekkend uitziet!) om naar hun nesten te gaan. Was een erg leuke dag! Wel erg koud en weer niet zo'n gezellige groep.

De volgende dag de Wilson Prom tour. Ik was totaal vergeten wat de tour inhield, sterker nog, ik denk dat ik het nooit echt geweten heb en dat was maar goed ook, want we gingen de hele dag....lopen....berg op - berg af - en nog eens....pff...Hou nog steeds niet van wandelen!
En toch was de wandeling erg mooi, nou ja, de wandeling niet zo (heb vooral veel in mezelf gemopperd :-) ) maar de uitzichten waren wel fantastisch! Ook was deze groep wel gezellig, dus dat scheelde.
Het strand was ook erg mooi! Er lag een zeehondpub, die was helaas dood aan het gaan, maar was toch duidelijk niet gediend van mijn Pieterburen-actie...
In de namiddag zijn we op zoek gegaan naar Wildlife en hebben heel wat gespot; emu's, kangaroes, wallibies, wombat en een egel/stekelvarken-achtig dier waarvan ik naam nog moet opzoeken. Helemaal happy, zo leuk om te doen!!!

Kortom: weer geslaagde dagen!
Vandaag lekker weinig gedaan daar het nu ineens 32 graden is! En morgen weer een dagtour voor de boeg. Het besef dat het nu op gaat schieten begint langzaam te komen, maar dat maakt juist dat ik nog meer en nog intenser van alles geniet!

Kus uit Melbourne-city

PS: Suus hier heb je je " oranje-sokken-in-trein-foto" :-)

• 22 November 2010 - 09:55

Evelien:

Was me er helemaal niet van bewust dat Australië toch nog best uitgestrekt is, met klimaatverschillen. Tien graden verschil is best veel he (moet je nagaan, hier gaat het komende week vriezen....brrr!). Leuk om de vooroordelen wel/niet bevestigd zien te worden, zo leer ik ook nog wat over Australië!

• 22 November 2010 - 11:10

Diana:

Hoi Danielle,
    volgens mij kun jij niet meer wennen aan ons bekrompen en koude Nederland. Zo mooi daar zeg wat jij allemaal ziet en waar wij dan van mee kunnen genieten. Nog steeds niets tegen gekomen waardoor je daar wilt blijven :)
    Nu wordt het al bijna aftellen he? tot snel. Groetjes, Diana

• 22 November 2010 - 17:55

Martine:

Super mooi al die foto's!
    Blijf nog maar even lekker daar want hier is het erg koud en zeker met die wind erbij!

• 22 November 2010 - 19:05

Elza:

Is dat geen Echidna? ;)
    Doe Melbourne de groeten van me!!! Als je 's avonds echt niks te doen hebt, moet je even langs het casino om je te vergapen aan de vreselijke borderline outfits.
    Maar er is altijd zoveel te doen in Melbourne! Bandjes, festivals, kunst en cultuur.... Zie: www.thatsmelbourne.com.au. Bij Transit (geloof ik) op Fed. Square hebben ze vaak bandjes, en kan je ook alleen gaan zitten, vond ik zelf. Haha.
    Vergeet niet St. Kilda, Chapel street of Brunswick Street in Fitzroy om te shoppen. Die laatste is dichterbij het centrum. De museums zijn ook gratis dacht ik! Maar misschien heb je daar allemaal geen tijd voor. Ps. Lygon street is niet heel bijzonder, maar ze hebben er overal wel hele lekkere taart! Tip: Timtam cheesecake. Heb je sowieso al timtams op?? Probeer de blauwe, double coated in de supermarkt!
    Ik draaf door... ;)

• 22 November 2010 - 19:36

Suus:

leuke foto´s! Vooral die met die oranje sokken ;-) trouwens wel grappig hoe je steeds iedereen zo ver krijgt om een foto van je te maken, of gebruik je veel de zelfonspanner? Fijn trouwens dat het goed is gekomen met die tour regelen!
    x Suus

• 22 November 2010 - 23:16

Mieke:

He Danielle, wat is je uiteindelijke reisdoel? En wanneer is je vertrek datum dan?
    Ja, don't worry! Dat stukje herken ik wel. Alles gaat hier relax en lijkt volgens onze Hollandse begrippen niet goed te komen. Wat uiteindelijk wel goed komt.
    Our Worry, waar blijft die duidelijkheid en zekerheid dan?!

• 24 November 2010 - 16:15

Donna:

Super mooie foto's Daan, geniet ze nog even daar Down Under!

• 26 November 2010 - 08:03

Nelleke:

Daan lieverd,

Je ziet gewoon dat je het prima naar je zin hebt. Je ziet er fantastisch uit, lekker bruin! Ik ben jaloers op je ;-)

geniet er nog van, hier is het mega koud het vriest en sneeuwt. brrr..

dikke kus Nel (zie je weer snel)