Walkabout & The Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Walkabout & The Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Walkabout & The Great Ocean Road

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

27 November 2010 | Australië, Apollo Bay

Dinsdag 23/11 ging ik op dagtour met Savahnna Walkabout. Wat inhield dat je met een gids en een klein groepje mensen de natuur ingaat om wildlife te spotten, sporen te zoeken en veel informatie te krijgen. Ik heb de dag doorgebracht met een gepensioneerd echtpaar uit Londen, wat erg gezellig was! Deze mensen waren zeer actieve & gepassioneerde vogelaars, waardoor de tour volledig in het teken van vogels stond. Moet eerlijk zeggen dat dit niet het wildlife was waar ik naar op zoek was. Ik kreeg steeds een verrekijker in m'n handen gedrukt, maar voor ik uberhaupt door had waar ik naar moest kijken was de vogel alweer gevlogen. Heb de hele dag welgeteld 1 vogel door de verrekijker gezien! (al denken zij dat ik ze allemaal gezien heb :-) ) Wat was ik blij dat er veel emu's rondliepen, heb je tenminste geen verrekijker voor nodig om ze te zien!
Ook enorme kangeroes gezien en 3 koala's. Heb erg mijn best gedaan om slangen te spotten, maar helaas, de gids maakte steeds lawaai. Later zei hij dit expres te doen om...de slangen weg te jagen...Was hier sprake van verschil van interesse of safety first?
Het was een erg warme (36 graden!) en geslaagde dag!

Woensdag nog een dagje Melbourne gedaan en de luxe gehad om voor het eerst sinds ik weg ben geen roommates te hebben, heerlijk!!!

Donderdag eindelijk de auto opgehaald. Erg spannend om links te moeten rijden en dat ook nog meteen in een drukke stad.
Ik moet zeggen dat het links rijden me erg meevalt! Al blijven de rotondes nog een beetje spannend en hoor ik mezelf regelmatig hardop "links, links, links" zeggen :-)
Wat maar niet wil wennen is dat de versnellingspook links zit! Regelmatig graai ik met m'n rechterhand in de lucht voordat ik besef dat ik WEER de verkeerde hand gebruik. Waardoor het schakelen nogal eens te laat gebeurt. Over richting aangeven maar te zwijgen: m'n ruitenwissers maken overuren! Bij bijna elke afslag "mogen"ze weer even aan.
Kun je je wel voorstellen wat er gebeurt als ik EN richting moet aangeven EN moet terugschakelen = chaos!
Maar tot nu toe nog geen brokken.

De weg zit vol met dalen,stijgen en heeel veeel bochten, ben blij dat ik zelf rij! De uitzichten zijn geweldig! Gelukkig heel veel stopplaatsen onderweg zodat ik er toch van kan genieten. Helaas grijs, grauw, miezerig weer, jammer voor de foto's!
Deze dag van Melbourne naar Apollo Bay gereden = 175km. In Apollo Bay terecht gekomen in een erg leuk hostel "Surfers Paradise".
Hmm...zo'n hostel op zo'n plek zou ik zelf wel willen runnen...Dream on, I know...


  • 27 November 2010 - 06:52

    Diana:

    Wow zeg, zelf links rijden!!!! Ik vind het in Engeland al zo eng dat ik altijd anderen laat rijden. Bewondering hoor!
    Jammer dat je maar 1 vogel gespot hebt, maar gelukkig dat die andere dieren er nog waren. Tenslotte kwam je daar toch voor of niet? Nog heel even genieten en alles zoveel mogelijk belven. Thuis kan het dan eindelijk bezinken en waarschijnlijk vraag je je dan af of je het echt wel allemaal beleefd hebt. Want dan zit je direct weer in het leven en.......de kou. Overweeg je echt nog niet te blijven? De temperatuur is hier niet echt lekker hoor :). Nou meid, nog even zoveel mogelijk doen van wat je wilt en dan......balen he?
    Groet, Diana

  • 27 November 2010 - 10:12

    Tanja:

    Nog een leuke laatste week down under toegewenst !

  • 27 November 2010 - 21:36

    Judith:

    Hey Daan,

    Ik lig echt dubbel door jouw teksten hoor.
    Ik zie je al helemaal staan met die verrekijker haha

    Zijn er trouwens ook nog leuke mannen of alleen dieren ;-)


  • 28 November 2010 - 08:55

    Een Goede Bekende:

    Wat zie jij er goed uit meid.

  • 28 November 2010 - 09:46

    Martine:

    Super dat je zelf links aan het rijden bent! Ik durfde het in Londen niet aan! Dus misschien moet ik maar eens in de leer bij jou! Blijf nog maar even lekker daar in de warmte want hier moet je ijs van de auto krabben en de verwarming hoog zetten. Geniet er vooral nog even lekker van. Kijk weer uit naar je volgende goed geschreven verhaal. Je zou een boek kunnen schrijven!
    LIefs Martine

  • 28 November 2010 - 15:34

    Patricia:

    Hai Daan, Leuk om je avontuur te kunnen volgen. Zo te lezen maak je veel mee en ben je echt aan het genieten. Nog een prachtige week daar! Begrijp ik goed dat je van Schiphol wordt opgehaald? Mij gaat het helaas niet lukken.
    liefs en tot gauw, Patricia

  • 29 November 2010 - 18:24

    Margriet:

    Genoten van je reisverslagen en wil je nog een mooie week wensen en een goede terugreis,wel koud hier hor en sneeuw!
    Lieve groet Margriet

  • 30 November 2010 - 20:17

    Sebastiaan En Anke:

    Hoi Danielle,

    dat linksrijden is een hele belevenis. Als je straks in Nederland bent en weer achter het stuur zit, graai je met de linkerhand en moet je weer even wennen. Gelukkig niet zo erg als nu met links.
    Geen gek idee van dat hostel. Waarom eigenlijk dream on? wij komen je zeker opzoeken.
    Je hebt zeker humor en je reisverslagen zijn erg leuk om te lezen. We kunnen ons jou daar helemaal voorstellen, geweldig.
    Geniet van de belevenissen en alvast een goede terugreis gewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Apollo Bay

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 58644

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: