Kangeroo Island & zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Kangeroo Island & zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Kangeroo Island & zwemmen met dolfijnen

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 December 2010 | Australië, Adelaide

Maandag en dinsdag ben ik op 2 daagse tour naar Kangeroo island geweest. Eerst 1.40u. met de bus, daarna 45 min op de boot voordat ik er was. Daar stond onze gids Simon ons op te wachten. We hadden een groep van 13 personen en het leuke was dat er meerdere personen alleen reisden, zodat de groep al snel contact had met elkaar, wat erg gezellig was. Eindelijk een leuke groep!
We hebben deze dagen zoveel moois gezien en gedaan. De gids woont op het eiland en daar hadden we geluk mee, hij wist alle mooie plekken, verhalen, informatie. We hebben zeehonden & zeeleeuwen van heel dichtbij gezien, erg bijzonder! 'S avonds een wandeltocht om pinguins te spotten. Vele uitkijkpunten, mooie stranden, indrukwekkende rotsen. Veel kangeroos, walibies, echidna's, bont gekleurde vogels gezien. Iedereen heeft vreselijk veel foto's genomen, soms op het belachelijke af. Zo zagen we 's avonds laat een possum. We hebben foto's staan maken alsof we Angelina Jolie op de rode loper zagen. En dat beest keek vol verbazing met grote ogen naar ons. Als je je dan bedenkt dat ze hier possums als soort van ongedierte beschouwen, is het bijna hetzelfde als een groep toeristen bij ons vol overgave een rat gaan fotograferen...haha.
We hebben ook forse wandelingen gemaakt van bijna 3 uur! En nee, vind het nog steeds niet leuk! Maar ja...die uitzichten he...
Het weer was redelijk, veel bewolking en wind, maar droog.
Al met al weer een plek erbij waar ik zou willen blijven of op z'n minst nog eens naar terug wil.

'S avonds laat weer aangekomen in Adelaide en daar het hostel al dicht was was het een hele onderneming om binnen te komen. Vervolgens bleek m'n sleutel er wel te hangen, maar waren ze vergeten om dekens neer te leggen. Gelukkig kreeg ik een laken van 1 van m'n kamergenotes.
de volgende dag met de tram naar Glenelg gegaan. Dat is een kustplaatsje buiten adelaide aan het strand. Nu is het geen strandweer, maar leek me toch leuker om hier m'n laatste daagjes in Australie (snik) door te brengen. En ben blij dat ik dat heb gedaan! Leuk plaatsje, lekker toeristisch, mooi hostel, mooi strand, gezellige mensen, klinkt goed toch?!
Vandaag vroeg op gestaan om te zwemmen met dolfijnen! Op de boot mezelf in een wetsuit gehezen, stond erg charmant. En ja hoor, veel dolfijnen gezien! Je zwemt er niet echt mee. Het komt er op neer dat je allemaal in een rij in het water ligt, jezelf vast houdt aan een touw en als ze roepen dat je je hoofd onderwater moet doen dan betekent dat dat ze onder of naast je zwemmen. Maar dat was wel heel bijzonder om te zien en om ze te horen! Mooie dieren!
De tocht duurde 3 1/2 uur. Hij begon bewolkt maar het jklaarde op en de zon kwam, heerlijk!
En dus heb ik mijn laatste dagje op het strand door gebracht met 28 graden en natuurlijk weer verbrand :-)

Morgen om 12.15uur het vliegtuig vanuit Adelaide...zo GEEN zin!
Nu dus nog maar even van m'n laaste avondje genieten...zo voelt het ook echt, m'n laatste avond...

De foto's volgen natuurlijk nog, maar geen mogelijkheid hier om ze erop te zetten. Heb er ook eorm veel gemaakt, zal ze eerst moeten uitzoeken :-)

  • 02 December 2010 - 08:29

    Mieke:

    JA, ik kan me voorstellen dat het voor je heel jammer is dat je reis erweer op zit.
    Ik dacht eerst dat je hier veel langer zou blijven. Maar gezien hoe jij je vakantie doorbracht, hostels, tours, is dat denk ik voor je budget ook geen half jaar vol te houden! Haha, trouwens, het werk roept natuurlijk ook weer he! Maar nog maar even niet aan denken.

    Veel verwonderende dingen die jij in je mail over het Australische leven omschreef zijn voor mij gewoon nu mijn leven. Maar een aantal jaren voelde ik me ook zo'n nieuwe genieter en bewonderaar! Ik zelf heb ook al heel mooie plekjes hier in Aus gezien. En het blijft genieten. En ja, gekleurde bonte vogels zijn hier bij ons in de tuin. Zeeleeuwen, hier 30 km. live vandaan. Dolfijnen hier gewoon in het wild in de rivier zien zwemmen. Blijft altijd mooi.
    Toch ben ik blij voor je dat je onze temperaturen tijdens je aanwezigheid hier in Aus niet heb meegemaakt. Wij hadden hier met een regelmaat 37 graden. Eerst dacht ik, wandelen voor 3 uur! Maar toen bedacht ik me, oh ja, het is daar niet zo heet al hier! Hahaha!
    Ja, auto rijden hier.... ik kreeg van Andrew eerst veel commentaar waarom ik telkens de ruitewissers aanzette, i.p.v de richtingaangever. Nu doe ik dat als ik in NL rij.
    Maar met oversteken van de weg, moet ik nog 3 keer goed kijken eer ik oversteek. Sommige dingen gaan nooit wennen denk ik.
    Wat ik denk, is dat je de hostels niet zou missen.
    Ook hoop ik dat je een goede vlucht naar Amsterdam heb. Niet al te vermoeiend en te vol. Maar dat moet je vaak maar zien. Ieder uur is er weer 1.
    Verder een gezellige Sinterklaas en kerst tijd in Holland. Ik vind dat soort feesten helemaal niets, met zomerse temperaturen. Dat blijft niet kloppen in mijn gedachte.


  • 02 December 2010 - 08:33

    Tanja:

    Goede Reis !!

  • 02 December 2010 - 08:36

    Janet:

    Leuk om zo via je blog je verhalen te kunnen volgen! Goede reis en tot bij de ado's!

  • 02 December 2010 - 09:30

    Nelleke:

    Daan, schat, goede reis terug!

    Doe voorzichtig en ik zie je weer snel thuis.

    dikke kus Nel

  • 02 December 2010 - 16:51

    Diana:

    Hoi Danielle,
    ik kan me een klein beetje indenken dat je helemaal niet terug wilt, maar toch......een heel goede reis gewenst. Tot snel.
    Groetjes, Diana

  • 02 December 2010 - 18:46

    Suus:

    Daantje, goede reis terug en zie je zaterdag!

  • 03 December 2010 - 10:35

    Martine:

    Jammer he dat je reis erop zit maar je hebt een geweldige ervaring om heel lang op te kunnen teren. En je hebt eindelijk gedaan waar je zo naar uitkeek en wat je zo graag wilde! Ik kijk uit naar je andere fotos!
    Heel veel sterkte met de terug reis. Weet uit ervaring dat het niet leuk is om afscheid te nemen van een land waar je een hele leuke en mooie tijd hebt gehad!
    Liefs Martine

  • 07 December 2010 - 18:33

    Evelien:

    Jemig, wat is dat snel gegaan zeg, je bent nu weer al terug in Nederland...in de kou en de sneeuw...dat is wel ff wat anders dan het weer in Australië he! Hoop dat je een goede reis hebt gehad en nu maar veel nagenieten en veel vertellen....

    Groetjes!
    Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 58640

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: