Welkom in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok Yai, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Welkom in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok Yai, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Welkom in Bangkok!

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

27 Maart 2012 | Thailand, Bangkok Yai

Zaterdag was het dan zo ver, eindelijk richting Thailand! Ben door m´n vader naar Schiphol gebracht. Ik heb een prima vlucht gehad naar Hong Kong, beetje filmpjes gekeken en me enigzins ge-ergerd aan het aziatische koppel naast me. Zij moesten steeds omstebeurt naar het toilet, dit betekende voor mij dat ik elk half uur moest opstaan, beetje jammer. Ze spraken een beetje nederlands, maar echt geen woord engels, waardoor ik regelmatig als tolk moest functioneren. Daar ging m´n “ik zorg deze vakantie niet voor een ander, maar alleen voor mezelf”instelling...ach wie goed doet die goed krijgt. Het vliegtuig had vertraging, maar gelukkig m´n volgende vliegtuig ook, anders had ik de aansluiting gemist.

Na aangekomen te zijn op Bangkok bleek hetgeen ik bang voor was ook daadwerkelijk zo te zijn: mijn transfer naar het hotel was er niet. Gelukkig wilde iemand voor me naar het hotel bellen...bleek dat ik gewoon totaal op een verkeerde plek stond te wachten...de vermoeidheid zeker?!!
De weg naar het hotel was op z´n zachtst gezegd een ware belevenis. Ik kon werkelijk niet ontdekken wat de thaise verkeersregels inhouden, dat bleek ook te kloppen want...die zijn er niet! De thaise mensen blijken hun rijbewijs te krijgen! En zo lang je genoeg snelheid maakt en niet bang bent om je auto-taxi-tuktuk ergens voor te gooien kun je dus prima rijden.
Het Prince Palace hotel is lekker luxe en even heerlijk bijkomen! Er vlak naast ligt een marktje, dus daar, na 3 uurtjes geslapen te hebben, naartoe gegaan. Wow, werd totaal overprikkeld!!! Zo veel geluiden, geuren, verkeer, dingen te zien en zo bizar veel mensen! Heb de varkenskoppen, kale kippen en naakte ganzen al zien hangen en ook de ingewanden worden uitgebreid “tentoongesteld”. Bij terugkomst heerlijk even het zwembad ingedoken om af te koelen, want het is hier echt vies heet!

De volgende ochtend me het ontbijt goed laten smaken, want na al die vleestoestanden gister op de markt gezien te hebben, ben ik bang dat ik het lastig ga vinden om daar iets te nemen. En de koffie in het hotel is...inderdaad niet te zuipen!:)

Daarna was het de bedoeling om naar het Grand Palace te gaan met een klong, oftewel riviertaxi. Ik snapte alleen nog niet goed hoe dat systeem werkte en belande dus totaal ergens anders. Na het iemand gevraagd te hebben kwam ik er ook meteen achter dat ze hier inderdaad overal “ja”opzeggen ipv dat ze je laten weten dat ze je niet begrijpen...heel handig...niet dus.
Ik bleek bij de grote shoppingmalls te zitten Siam & MBK. Niet normaal zo groot en veel ze daar aanbieden! Er zitten ook cinema´s in en een groot aquarium. Dat laatste heb ik ook maar een bezoekje gebracht, even tot rust komen! O, en lang leven de Starbucks!
Hierna was m´n missie om naar het Grand Palace te gaan...wederom missie mislukt. Het klongsysteem begin ik te begrijpen. Ik snap ook waarom er van die grote schermen aan de zijkant zitten: het water spat flink op en aan de geur (die is echt niet te harden zo erg!) te merken wil je dit water echt niet op je krijgen.
Ik weet niet waar ik terecht kwam, maar ik was er snel uitgekeken. Me over m´n stress rondom afdingen weten te zetten en een tuktuk geregeld voor TB50. Maar belandde gewoon weer totaal ergens anders! Hoe is het mogelijk??? Hierna weer een tuktuk genomen. De driver was een oude grappige thai, die me voor weinig geld wilde rondrijden de rest van de dag, maar dan moest ik wel commissie voor hem regelen door even een kledingzaak binnen te stappen, 10min te doen alsof ik interesse had om er vervolgens met een smoes weer weg te gaan. Hoe bizar! Hij helemaal blij, want missie geslaagd. Hierna werd ik weer ergens afgezet, maar het ging me te ver om een tour te boeken om hem blij te maken. Dat verpeste zijn humeur wel even...hij drong gelukkig niet verder aan, want mijn humeur begon ook aardig te kelderen. Eerlijk is eerlijk, hij heeft me bij een aantal mooie tempels gebracht! Zo kom je nog eens ergens en dat voor maar TH40, of te wel een euro-tje. Morgen komt tie me weer ophalen en dan ga ik eindelijk naar het Grand Palace...ik denk zo maar dat tie me weer in een aantal achteraf zaakjes gaat droppen...we will see...

Vanavond toch wel erg veel honger en de markt nogmaals opgegaan. Heb me over m´n “wat de boer(in) niet kent, eet ze niet”instelling heen gezet...ik moet zeggen: met weinig succes. Heb wat vleesballetjes op een stokje gekocht met lekkere saus, alleen jammer dat ik het vlees nog hele stukken bot zitten...jakkes!!! En 2 zakjes met...???...prut? Geen idee wat het is, maar ik word er niet blij van! Heb kwa eten dus een probleem, daar had ik totaal niet opgerekend

Ik merk dat ik alles erg indrukwekkend vind. M´n zintuigen worden continu geprikkeld, zowel positief; beleef alle geuren en smaken veel intenser, als negatief; beleef alle geuren en kleuren veel intenser. Maar merk dat ik de omschakeling naar de aziatische levensstijl lastiger vind dan ik had gedacht. Ach heb nog genoeg tijd om daar aan te wennen!!!

Tot een volgende lees- en schrijfsessie!

  • 27 Maart 2012 - 13:27

    Martine:

    Hey Danielle,
    Wat heb je al een hoop meegemaakt zeg!! Kan me voorstellen als ik het zo lees dat het een enorme omschakeling moet zijn. Gun jezelf de tijd om daar even aan te wennen en vooral geniet ervan!! Hopelijk lukt het je om "lekker" eten te vinden! Kijk uit naar je volgende verslag!
    Liefs Martine

  • 27 Maart 2012 - 14:12

    Nelleke:

    Lieve Daan,

    gelukkig ben je veilig aangekomen! Geef je nieuwe omgeving even de tijd. Het zal vast makkelijker gaan.

    Hopelijk heb je morgen een leuke dag (met die oude thai ;-) hihi).

    veel liefs Nel

  • 27 Maart 2012 - 18:02

    Diana:

    Hoi Daniëlle
    Wat genieten toch om jou verhalen weer te lezen, ik kijk al uit naar de volgende. Je hebt alweer heel wat beleefd in die korte tijd zeg. en als dit zo door gaat, kom je broodmager terug en moet je eerst aansterken voor je weer aan 't werk kan:)
    Nu nog even iets positiefs, je zult vast wel wennen aan het land en het eten, maar dat kost je wel wat tijd. Wie weet welk lekker voedsel je nog tegen komt. Geniet maar weer en dan geniet ik weer van je verhalen. Prachtige foto's trouwens.
    Tot horens, Diana

  • 27 Maart 2012 - 18:05

    Patricia:

    Hoi Danielle,
    Fijn om te lezen dat je het goed maakt!
    Ik moet ontzettend lachen om je belevenissen tot heden! Heel levendig zoals je het allemaal beschrijft, ook veel herkenning. Je kan ook heel lekker eten in Thailand hoor en anders hebben ze nog een MacDonalds en Pizzahut :-)
    Geef het omschakelen even de tijd. Ervaar alle indrukken, laat je niet opjagen door alle prikkels!
    Veel plezier!
    liefs, Patricia

  • 27 Maart 2012 - 19:16

    Evelien:

    Haha, je reis begint weer all goed dan... Hopelijk snel wat beter eten dan:-) Nu eerst nog wennen aan hoge temperatuur en andere cultuur en gebruiken (een dat lees ik mooi mee)!

  • 27 Maart 2012 - 19:24

    Suus:

    Hey Daantje,
    zo te lezen maak je flink wat mee! Het is inderdaad echt wennen he... de temperatuur, de cultuur, de prikkels. Best heftig! je moet inderdaad maar goed de tijd nemen hoor! ik heb trouwens even op maps gekeken waar je zit, dus zal je even mailen over wat tips voor eettentje met een beetje normaal eten en waar andere backpackers en andere jonge mensen zitten. O ja, bij dat MKB heb ik toen een goedkope Marlies Dekkers bh gescoord! Heel veel plezier en tot schrijfs!
    x Suus

  • 09 April 2012 - 16:35

    KATI:

    hoi Danielle - ik kan me indenken dat je vega wordt naar zo een bezoek op de markt. Wat een heleboel uiteen scenes - echt een educatie. Pas op voor de tuktukman! - Kati

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 58655

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: