Het paradijs gevonden op Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Het paradijs gevonden op Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Het paradijs gevonden op Koh Phi Phi

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

03 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Zondagochtend een half uur moeten wachten op de taxi welke me naar de pier zou brengen om de Ferry naar Koh Phi Phi te nemen. Kijk, zo ken ik Thailand weer :) Er kwam ook geen normale taxi aan, maar een soort van kleine vracht/bus-achtige wagen waar we met veel mensen en veel grote rugzakken in werden gepropt, lekker knus zo in de hitte. Daar kwam ik wel onverwachts de 3 Tjechische/Slowaakse dames tegen van de `4 Island`tour. Dus dat was gezellig!

Op de Ferry natuurlijk meteen weer vooraan op het zonnedek gaan zitten. Natuurlijk is het lekker in de zon en in de wind, maar het is ook absoluut de plek waar je de minste kans hebt om zeeziek te worden. Het was heerlijk zonnig, de zee rustig, de eilanden zo mooi en Koh Phi Phi...geen mens heeft er een woord te veel over gezegd...erruuggg mooi!!!

We hadden afgesproken morgen een boot samen te huren, of een tour te doen dus was het ook wel handig om in dezelfde accommodatie te gaan zitten. En toen kwam ik er meteen achter waarom het zo lekker is om alleen te reizen, je hoeft met niemand rekening te houden! Nu was ik met 3 dames, welke studiegenoten van elkaar zijn, waar de irritaties zichtbaar opspelen daar de 1 extravert (lees: gezellig) is, de andere 2 erg introvert zijn, er 1 is die zich steeds ziek, zwak en misselijk voelt (wat niet raar is daar ze niet eet) en dit begint de andere 2 behoorlijk te irriteren...en daar loop ik dan tussen. Of we een kamer met z´n 4-tjes boeken, nee ik sla even over :) Het duurde even voordat we (lees: ze) overeenstemming hadden bereikt welk guesthouse er goedkoop en schoon genoeg was. Maar uiteindelijk een prima kamer gevonden, op loopafstand van het strand en tussen de bars/restaurants/winkeltjes...dus of het vannacht stil gaat zijn valt te betwijfelen.

Daarna met elkaar springrolls gegeten en naar het strand gegaan. Daar heerlijk in de zee gezwommen, het water was gewoon te lekker en te mooi om te weerstaan! Ook was het fijn dat de `zieke` dame bij de tassen achter bleef op het strand, want eerlijk is eerlijk, ik kan bijna nooit even zwemmen daar ik dan m´n tas achter moet laten. Tja, dat is dan weer een nadeel van alleen reizen :( Na 2 uurtjes weer naar de kamer gegaan daar het begon te regenen. Al kan ik dit geen regen meer noemen, dit was pas een waterval te noemen! En dat 3 uur lang! De straten stonden volledig blank.
In de avond zijn we gaan stappen. Kwamen in een gezellige pub terecht, veelste veel buckets gedonken...Volgende dag startte met een gezellige hoofdpijn, maar gelukkig deed een paracetamol en nog wat slaap wonderen.

Deze dag hadden we een tour rond Koh Phi Phi en naar Musquito Island, Bambo Island en Maya Bay (bekend van de film `The Beach`). Eerst naar Monkey Bay, op dit strand zijn...inderdaad apen. deze doken meteen de boten in op zoek naar voedsel. Ook komen ze meteen op je af om te kijken of je iets voor ze hebt, dit kunnen ze op best een wat agressieve manier doen. Er was een rus die daar blijkbaar niet van gediend was en die ging met zand naar ze gooien...hij heeft het op een rennen moeten zetten...en terecht!
Bij Shark point, Long beach, hebben we een poging tot snorkelen gedaan. een poging die helaas mislukte. De snorkels e.d. waren van zulke slechte kwaliteit dat je bij iedere 3e keer dat je ademde een forse golf zeewater binnen kreeg. Dat was dus niet te doen. Erg jammer, want er zaten veel vissen. Gelukkig was het water erg helder en kon je ze vanuit de bopot ook goed zien.
Op Bambo Island zijn we een uurtje geweest en daar hadden ze me de hele dag mogen afzetten, wat een paradijs was het daar! Echt super mooi, heerlijk strand, helder water en daar zwommen de vissen gewoon voor de kustlijn om je heen!
Als laatste gingen we naar Maya Bay, daar hadden we ons allemaal erg op verheugd. Helaas sprak onze gids echt geen woord engels (erg handig voor een gids :( ) We waren nu namelijk aan de andere kant van de Bay en wij dachten dat we er straks ook nog met de boot naartoe zouden varen. Dus iedereen liet z´n camera op de boot. Later kwamen we er achter dat we er niet met de boot zouden komen, erg balen, want nu heb ik er geen foto´s van en het was er echt indrukwekkend mooi!!! We hebben een paar russische dames die daar ook waren wat foto´s van ons laten nemen, in de hoop dat ze niet vergeten om deze ons op te sturen. Doordat we aan de anderte kant van de Bay werden afgezet moesten we naar een gammele trap zwemmen en pogen om deze trap te beklimmen. Ondertussen waren er flinke golven en werd je dus meerdere malen tegen de rotsen aangegooid en pech voor mij, want achter mij werden er nog 10 mensen tegen me aangegooid en toen viel er ook nog eens een erg dikke chinese dame van de trap en ik was de ongelukkige die haar val mocht breken...ik dacht serieus dat ik daar van alles zou breken! Dat was gelukkig niet het geval, maar ben wel wat blauwe plekken rijker.
De terugweg ging iets makkelijker, al lag er wel nu een slang naast de trap wat voor nogal wat opschudding zorgde, terwijl ik alleen maar kon denken: eindelijk een slang gezien hier in Thailand!!!
De terugweg was vervelend. M´n reistabletten waren uitgewerkt, de zee was een stuk ruwer geworden...ik weer kots misselijk en honds beroerd. Dit bleef natuurlijk weer de rest van de avond hangen. Alleen bleek ik nu ook zonne-uitslag te hebben en kon m´n lijf z´n warmte niet kwijt en bleef zelfs na een ijskoude douche kokend heet...ja hoor, een zonnesteek opgelopen, altijd fijn...
´S avonds afscheid genomen van de 3 dames, mail adressen uitgewisseld en meteen m´n bed ingedoken. En daar kon ik de volgende dag helaas nauwelijks uitkomen.

Woensdag heb ik me met een longtailboot naar een duur resort op Long Beach laten brengen. Ik was het toeristisch gedoe even zat. Overal steeds maar weer dezelfde verhalen en taferelen van al die backpackers om me heen. De jongeren hebben het alleen maar over hoe dronken ze zijn geweest en proberen alleen maar te scoren. De oudere backpackers zeggen niets en lijken zich verheven boven alles te voelen. Beide partijen hebben 1 overeenkomst, ze hebben iets vreselijks arrogants en egoistisch over zich, alsof alles om hen draait, want zij hebben tenslotte vakantie... Vraag me niet bij welke van de 2 ik hoor, ik hoop bij geen!
Op Long Beach is alleen zon, zee, strand en welgeteld 1 restaurantje. Voor de komende 2 dagen voor mij meer dan voldoende! Kan ik weer wat opknappen en relaxen.
Vrijdag ga ik door naar het Island Phuket om daar de laatste dagen van m´n vakantie door te brengen...pff...dat klinkt helemaal niet leuk!


  • 03 Mei 2012 - 09:22

    Nelleke:

    daan ziet er weer schitterend uit! Jammer dat je je nu niet zo goed voelt. Hopelijk knap je snel weer op. Is snel gegaan he.. je vakantie... geniet er nog even van!

    En alvast een hele goede reis terug.

    dikke kus Nel

  • 03 Mei 2012 - 10:12

    Diana:

    Hoi Daniëlle, Ik hoop dat de zonnesteek niet te lang duurt en dat je snel opknapt. Tenslotte moet je nog even genieten van al het moois. Wat een schitterende reis weer zeg. Niet denken aan teruggaan en werken, maar heel veel in je opnemen en doen wat je wilt hoor. Tot snel,
    groetjes, Diana

  • 03 Mei 2012 - 11:18

    Melanie:

    Hahaha mooi verhaal van die rus met de apen achter zich aan! Dat had ik wel willen zien, goede reis terug alvast, Groetjes

  • 03 Mei 2012 - 15:22

    Judith:

    Mooie foto's zeg! Geniet nog maar lekker hoor!

  • 03 Mei 2012 - 17:21

    Martine:

    Zucht, jaloers op je mooie foto's maar niet jaloers op je zonnesteek!
    Hopelijk knap je snel op! Lekker nog even relaxen en genieten!
    Liefs Martine

  • 03 Mei 2012 - 18:50

    Suus:

    Dat verhaal van maya bay komt me heel bekend voor... Moest je aan een touw onder een rotswand door waar steeds water in spoelde?! Ik ben daar met schrammen en plekken uitgekomen en een half kapotte bikini.. Was een hel! Aanraders voor longbeach trouwens: massage op hemelbed aan het strand en ontbijten aan tafels en stoelen gemaakt van boomstammen op t strand. Zit beide beetje aan t begin van strand. X

  • 05 Mei 2012 - 18:14

    Tamar:

    Ha Danielle,

    Wat zien het er heerlijk uit op de foto's! Een super reis volgens mij. Fantastische combinatie van paradijs, avontuur, af en toe wat bedbugs :-( en veel nieuwe ervaringen!!! Vooral de haaien hebben erg veel indruk gemaakt op mij... ;)
    Hopelijk ben je weer snel opgeknapt en kun je nog even lekker genieten van je laatste dagen Thailand!

    Liefs, Tamar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 979
Totaal aantal bezoekers 58643

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: