Great Ocean Road, & Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Great Ocean Road, & Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road, & Adelaide

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

01 December 2010 | Australië, Adelaide

De 2e dag van m'n autotrip in Apollo Bay 's ochtends vroeg op pad gegaan. Er was in de omgeving van alles te doen en ik wilde natuurlijk het liefst alles doen. Maar de outlook die zo mooi zou zijn viel al af vanwege het weer. Heb hele stukken in dichte mist gereden, dus hoe de uitzichten waren...??? Ook doodeng met al die kronkels in de weg! Maar na een uurtje trok de mist weg.
Heb in de miezer regen de Maits Rest Boardwalk gelopen, erg mooi!
Hierna richting de Otway Coast. Op de weg er naartoe zou je koalas in het wild kunnen spotten. Het leek me sterk dat dat zou lukken, daar ik tijdens de Savahnna Walkabout over de hele dag welgeteld 3 koalas heb gezien en dan zouden er hier hele kolonies in de bomen zitten? Vast niet...wel dus! Heb er zeker 35 gezien! Ze zaten soms met 2 a 3 in een boom! Zo Gaaf! Vreselijk veel fotos gemaakt natuurlijk, ze zijn gewoon te schattig!
Daarna het Otway Lighthouse Station bezocht. Wederom mooie uitzichten! En als cadeautje begon de zon zelfs te schijnen.
Vervolgens naar Lavers Hill gereden en daar een Treetop Walk van 2,5 km gedaan. Weer eens wat anders een wandeling tussen de boomtoppen! Erg leuk, maar hoogtevrees moet je er niet hebben.
Vervolgens stond de Triplet Falls op m'n programma. Een wandeling van 1 uur naar een waterval. Alleen begon ik langzaamaan in tijdsnood te raken daar ik relatief gezien maar weinig kilometers had afgelegd vandaag. Maar wilde de walk toch doen. De wandeling werd een ware workout daar ik hem in ipv 1 uur in 33 min (ja ik heb geklokt :-) ) heb afgelegd...pff...was kapot!

Daarna weer een flink stuk gereden in het zonnetje en de meest mooie uitzichten. Helaas miste ik de afslag naar de Gibson Steps, dan maar meteen door naar de 12 Apostels. Vond dat echt indrukwekkend! Het is net zo mooi als op de plaatjes, eigenlijk zo in het echt nog mooier. Heb ervan genoten! En ook Loch Ard Gorge mocht er zijn.
Toen naar Port Cambell gereden en hier in een hostel aan de baai/stranje overnacht. Had meteen bij binnenkomst al mot met een arrogante gozer. Het zinde hem niet dat er een vrouw was! Maak dat mee! Zou zeggen: loop een eind naar de maan en boek daar een kamer voor jezelf! Mijn houding had effect en dus had ik alweer een kamer voor mezelf alleen :-)
Ben 's avonds voor het eerst sinds mijn reis " echt" uiteten geweest. Heb de meest lekkere pizza ever op & gezellige avond daar met the local people gehad.

De volgende dag weer terug gereden, wilde the Gibsons Steps toch wel zien. Je zou daar het strand op kunnen komen. Alleen bleek het hoog tij te zijn en met de woeste zee was er vrijwel geen strand, jammer. Natuurlijk ook weer even naar de 12 Apostels gegaan, kon het niet laten. Toen ik bij Loch Ard Gorge aankwam begon het vreselijk te gieten en bij de London Bridge stond ik vanuit het niets ineens midden in een storm! Dat ging zelfs mij te ver. Mijn poncho vloog steeds de lucht in (over m'n hoofd, zodat ik niet alleen kletsnat wwerd maar ook steeds niets meer zag. Moet er erg grappig uitgezien hebben, maar gelukkig was er niemand...want wie is er nou zo gek/stom om bij storm op grote hoogte aan de kust te gaan staan...tja het antwoord is bekend)
Toen maar een eind gaan rijden, wat door de harde wind & watervorming op de weg voor veel stressmomenten zorgde. Was blij dat ik bij de Mac kon bijkomen. Toen ging de storm ook weer liggen tahnk god! Ben door naar Mount Gambier gereden en heb daar in het Commercial Hotel geslapen. Had nu niet alleen een 1 persoons kamer, maar ook een tv! Yes!

De volgende dag erg vroeg opgestaan, want moest veel km afleggen om op tijd de auto in Adelaide af te kunnen leveren. Het was echt een race tegen de klok. Lange wegen, mooie landschappen, weinig mede-weggebruikers. Dit was toch wel zoals ik me Australie had voorgesteld, maar vanwege de tijdsdruk kon ik nergens lang stoppen. Wel een foto gemaakt van Larry the giant Lobster. Haha, ze schijnen er ook een vis, banaan, ananas e.d. van te hebben. Rare lui hoor :-)

In Adelaide had ik een probleem...geen plattegrond! En zie dan de autoverhuur maar eens te vinden. Na 40 min al vloekend, alle verkeersregels overtredend, met de ruitenwiossers weer steeds in volle gang (nee niet omdat het regende) en met de tranen van frustratie en vermoeidheid in m'n ogen het toch gevonden. En dat ik niet meer getankt had kon me gestolen worden! En toch....gewoon weer gevonden!
Daarna op zoek naar een hostel. Wat nog lastig was daar een groot crickertournooi van dagen bezig is en bijna ales vol zit! Heb een groor hostel gevonden en slaap in een kamer waar het zo'n puinzooi is dat ik er niet eens mijn tas kan neerzetten! Hmm is maar voor 1 nachtje.

Morgen om 6:15 uur op om op 2 daagse tour naar Kangaroo Island te gaan...eesrt maar eens slapen en bijkomen van m'n auto-avontuur.

Begin al te beseffen dat ik over minder dan een week weer thuis ben en vind dat idee echt vreselijk! Wil hier ZO graag blijven!

  • 01 December 2010 - 08:37

    Evelien:

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, het is je ook gegund!
    Hier ligt het ondertussen wit van de sneeuw...brr!

  • 01 December 2010 - 15:31

    Wim En Rita:

    hoi Danielle,wat maak je veel mee, en aan je reisverslagen te zien en te lezen heb je het er ontzettend naar je zin.
    geniet er nog maar met volle teugen van .
    (maar Blijven????? ik heb maar 1 nichtje.)
    Een goede terug reis gewenst en wel thuis.Liefs Rita en Wim.

  • 01 December 2010 - 16:49

    Diana:

    Hoi Danielle,
    wat gun ikje het om daar te kunnen blijven. Maar ja, dat zal een grote droom zijn. Het erg koude Nederland en het werk wachten alweer op je. Geniet nog even zoveel je kunt en dan met verstand op nul naar huis. Ben benieuwd hoe je alles straks een plekje geeft en kijk uit naar nog meer verhalen.

    Groetjes, Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 58633

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: