Bye Bye Bangkok, Hello Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Bye Bye Bangkok, Hello Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Bye Bye Bangkok, Hello Chiang Mai

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

06 April 2012 | Thailand, Chiang Mai

De laatste dagen in Bangkok heb ik goed besteed. Ik ben zondag naar de grote weekendmarket gegaan. Ik was al gewaarschuwd dat het er erg groot en vooral vreselijk druk zou zijn, nou dat was het ook! Zoveel mensen, zoveel kraampjes en helaas ook... zoveel dierenleed :( Nog nooit zo iets gezien; vissen in plastic zakjes in de brandende zon, kittens en puppies die veelste klein zijn om bij hun moeder vandaan te zijn, eekhoorntjes met kettinkje aan hun pootjes, kippen/vogels/eenden/papegaaien in hele kleine hokjes en last but not least: hanengevechten! Conclusie: het is maar goed dat ik niet in Thailand woon, want ik zou heeeeel veeel dieren hebben en een missie om dit soort taferelen af te laten schaffen!
Heb er lekker de hele dag rond gestruined en natuurlijk het een en ander gekocht, tja moet natuurlijk wel meehelpen om de economie hier op gang te houden :)
'S avonds bij de Coconut pool bar van het hotel wat gegeten en een thais biertje besteld...wist niet dat het Happy hour was, dus zat er met 2 grote pullen...Proost!

Dinsdag heb ik een Klongtour door Bangkok gedaan. Dit was erg leuk, vooral ook omdat er een nederlands stel bij was waarmee het al snel bleek te klikken. We zijn eerst naar een pier gereden waar de gids een katvis kocht om deze vervolgens vrij te laten. Dit doen ze daar om een goede daad te verrichten. Mooie gedachten al kon ze geen antwoord geven op de vraag of de vis misschien ook gewoon niet gevangen hoeft te worden. Hierna zijn we eerst een stuk op een expressboat door de rivier gegaan, vervolgens overgestapt in een longtailboat en als laatste de kleinste wat een soort van speedbootkano idee had, ging lekker hard! Erg veel gezien en de gids gaf ons veel uitleg over de thaise gebruiken en gewoonten, super interessant! Ze heeft ons meegenomen naar een local marktje en uitleg gegeven over welke produkten wat zijn, want dat is voor mij toch vaak erg onduidelijk. Ook zijn we naar een tempel geweest en hebben we uitleg gekregen over het ritueel van offeren en " wensen" vragen aan Buddha. Dit ritueel hebben we zelf ook mogen uitvoeren en ik vond dit heel indrukwekkend om mee te mogen maken! We hebben een heerlijke lunch met elkaar gehad en zijn met de bootjes weer terug gegaan.
Hierna bij de coconut poolbar nog wat met z'n drieeen gaan drinken, de Mai Tai coctail is een aanrader!!!

Woensdag was even een spannende dag voor mij. In de ochtend al vroeg weer bepakt en bezakt op pad naar het station om daar met een lokale trein naar Ayutthaya te gaan. Na een 2uur lange treinreis tussen de thaise mensen en op harde bankjes was ik blij
dat ik er was. M'n bagage op station achter gelaten en op pad gegaan naar een huurfiets. Vond dit allemaal toch wel spannend en al helemaal toen ik de plattegrond zag...help! Dit ga ik niet snappen!Thank god was er een nederlands stel die me uitnodigden om deze dag met hen mee te fietsen...nou maar wat graag! Dit bleek ook weer erg gezellig te zijn, toch leuk om deze contacten zo op te doen! We hebben onze fietsen op een klein veerbootje geladen om zo naar de overkant van de rivier te komen en daar startte onze fietstocht. Toch wel een bijzondere ervaring om gewoon je fiets overal voor te zetten en dwars door en met het verkeer mee te rijden, rijd je daar te midden tussen de auto's over een rotonde! We hebben al fietsend heel wat tempels "wats" gezien. Indrukwekkende bouwstijl en ook om te zien hoe de Birmanezen in de oorlog alle buddhabeelden hebben onthoofd en beschadigd. Wat ik erg graag wilde zien was het buddhahoofd tussen de boomwortels.
Zo bij hoge temperaturen en vreselijk veel zweten ben je blij met wat verkoeling van een ventilator met een heerlijk Fruitshake en wat lekkers te eten :)
In de avond werd het tijd om naar het station te gaan en afscheid te nemen, want hun nachttrein ging eerder dan die van mij. Met wat vertraging, het lijkt Nederland wel :P , had ik om half 10 de trein. De bedden waren al uitgeklapt en dus maar meteen gaan slapen...tenminste...een poging tot. 15 Uur later kwam ik aan op het station in Chiang Mai.
Al daar me meteen een hostel-achtig iets laten aansmeren. Het ligt in de oude stad, alles op loopafstand (wat na Bangkok echt een verademing is!), het is super goedkoop, niet echt schoon, maar ook niet te vies...dikke prima dus!
De eerste dag wat rondgelopen, erg op toerisme gespitst, veel verkeer maar duidelijk minder druk dan die andere hele grote stad. In de avond naar de Nightbazar geweest; heel veel kraampjes en lekker eten! Ook nog naar een cabaretshow gegaan met travestieten en he/she personen. Erg vermakelijk! En moest er natuurlijk even mee op de foto :) Ook nog een massage genomen (nee niet door een travo :) ), waarbij ik zo'n beetje geplet werd door een130kg wegende Thai (ja ze bestaan), maar ben er lekker van opgeknapt.

Vandaag ben ik naar het Tiger Kingdom geweest, wat hoog op mijn " verlang" lijstje stond. Natuurlijk is het toeristisch en natuurlijk is het ook zielig...maar wat een geweldige kick en ervaring om ZO dicht bij tijgers te kunnen en mogen zijn! Wat een prachtige dieren! Zowel bij hele grote als hele kleintjes geweest (die foto's komen later) en ook bij de tussenmaatjes...hier ga ik nog lang van nagenieten!!!(helaas ook van de minimaal 50!!! (zand)vlooienbeten die ik heb opgelopen en VRESELIJK jeuken)

Morgen ga ik op tour " mini safari", iets met olifanten en raften? Ik neem aan niet tegelijk ;)
Iedereen bedankt voor alle super leuke reacties!!! Zijn erg leuk om te lezen!
Maurice...dan eindelijk ook een reactie van jou! :P .......Happy Birthday!
En iedereen fijne paasdagen, hier geen pasen wel staat alles hier in het teken van het naderende oosterse oud&nieuw, of te wel het Songkran festival.

  • 06 April 2012 - 13:44

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...Hallo lieve Danielle het is weer genieten geblazen met die reis verslagen van jou.
    Ik kijk er gewoon naar uit of er al weer niet wat binnen is gekomen.
    Wat maak je weer wat mee.
    Geniet er van want de tijd gaat zo snel wanneer je het naar je zin hebt.
    Hier gaat alles z’n gangetje. Liefs van Wim en Rita

  • 06 April 2012 - 14:13

    Martine:

    Wat leuk weer om te lezen zeg! Vraag me wel af hoe lang je verlang lijstje is en hoeveel je er al vanaf hebt kunnen strepen :-) Hoop dat je alles kunt af strepen!! Soms is het idd wel erg fijn als je wat Nederlandse mensen tegen komt waar je even mee op kunt trekken! Veel plezier nog en hopelijk snel weer een berichtje. Vind het erg leuk om te lezen, je hebt een leuke manier van schrijven! Tot het volgende verslag!
    Liefs Martine

  • 06 April 2012 - 15:14

    Robbert:

    Hoi Danielle,veel plezier morgen en nog een fijne tijd gewenst daar, genieten!!
    groet robbert

  • 06 April 2012 - 15:39

    Paul En Guido:

    Ahhhhhhhh wat zal dat jeukennnnnnn bah! Maar goed je hebt er wel iets moois voor gedaan he! Wow met tijgers knuffelen zoals ik op de kleine foto kan zien! En wat zielig he die beesten op een markt. Maar daarvoor hoef je niet zo ver weg te gaan dat gebeurd overal op de wereld zelfs in Nederland! Uhmm geplet door een 130kg wegens menspersoon en dan genieten? Ik kan me er weinig bij voorstellen hahahhahaa heb je daar ook foto's van ;)
    Meid geniet van je mini safarie en natuurlijk de olifanten! En we wachten weer op je volgend avontuur en foto's!!

    Liefs van ons uit Neede dikke kus en knuf!! We hebben bewondering voor je dat je dit allemaal zo doet! RESPECT meid!

  • 06 April 2012 - 18:15

    Evelien:

    Wat maak je toch veel mee op zo'n reis...erg interessant om wat meer van zo'n cultuur te weten te komen. Bida en de plaats van dieren...leuk om te lezen! Succes met het vervolg van je reis!

  • 06 April 2012 - 19:16

    Diana:

    Hoi Daniëlle, wat een belevenissen weer zeg, je hebt toch echt wel heel veel lef hoor. Ik ben wel weer zeer benieuwd naar al je foto's. Wat geweldig zullen die zijn. Ik heb weer genoten van je verslag en kan niet wachten op de volgende. Geniet maar lekker verder en ik ben blij dat je een beetje aan het eten gewend raakt, dan krijg je nog iets binnen:O)
    Groetjes, Diana

  • 06 April 2012 - 23:18

    Judith:

    Jouw verslagen erg zijn vermakelijk om te lezen. Fijn dat je het naar je zin hebt!
    Ik ben wel benieuwd hoor "iets met olifanten en raften".........misschien heb je het wel verkeerd gelezen en was het iets met olifanten en ruften haha.
    Nou ik lees het wel in je volgende verslag.
    Kus Juud

  • 08 April 2012 - 11:41

    Paul En Guido:

    WOW WOW WOW die foto's met die tijgers!! Dat is echt genieten volgens mij! Ik ben best jaloerssss vooral die ene foto met die mooie kop en jou stralend hoofd dicht bij elkeer vind ik prachtig!!

  • 08 April 2012 - 21:10

    Patricia:

    Dag Danielle, Vrolijk Pasen! Zo te lezen maak je alleen leuke en bijzondere avonturen mee. Mooie foto van het boedha hoofd tussen de wortels! En fijn dat je zo nu en dan ook aansluiting bij andere toeristen vindt. Lachen hè, die travestieten show! Zo over de top. Ik ben nu al benieuwd naar je reisverslag over je " mini safari" liefs, Patricia

  • 09 April 2012 - 09:29

    Joachim En Nelleke:

    Lieve Daan!

    Hier een berichtje van ons. We zijn blij dat je het zo naar je zin hebt!

    Mooie foto's weer en bedankt voor je berichtje voor Micha. Zn eerste verjaardag was erg druk en is goed verlopen. (ik was helemaal kapot :-))

    liefs Jo en Nel en Micha natuurlijk xx

    (ps. daan.. die tijgers (roofdieren)... vaak worden die ook gedrogeerd he... dat is niet minder erg als die dieren op de markt. weet natuurlijk niet of dit daar ook was.. )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 58647

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: