Vaak zit het mee...en soms zit het tegen... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Vaak zit het mee...en soms zit het tegen... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Vaak zit het mee...en soms zit het tegen...

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

11 April 2012 | Thailand, Chiang Mai

De titel zegt het al, soms zit het tegen. De (zand)vlooien bleken geen vlooien te zijn, maar fu#@%#ing bedbugs! En ik zat/zit er finaal mee onder. Bedenk dat de foto alleen nog maar de voorkant van m´n benen is...zo zag m´n hele lijf eruit en het bleek alleen nog maar een voorstadium te zijn...het werd nog veel erger! Daarom om 2uur ´s nachts naar de receptie gegaan en een andere kamer geeist. Of ik m´n spullen pas de vlgde dag wilde overbrengen i.v.m. lawaai. Nee natuurlijk niet, die laat ik er geen seconde meer staan!

De volgende dag had ik de Mini Safari Tour, helaas er niet echt van kunnen genieten. De bedbugs hebben flink wat gif in m´n lijf gebeten waardoor ik me niet goed voelde. Dat in combinatie met 24uur lang continu extreme jeuk overal maakte dat ik zelf ook niet bepaald te genieten was. De groep bestond uit 6 japanners en 6 zeer luidruchtige australiers met 2 enorm vervelende kids, ik was nummer 13...ongeluk?
Eerst gingen we bamboevlot varen...niets raften (ruften Juud? :) ) maar kabbelend over een riviertje. Moet toegeven het was er mooi en relax en fijn om m´n dik gestoken voeten in het water te kunnen verkoelen. Alleen hadden die Ozzie´s hun snater moeten houden!
Hierna naar een olifantenshow gekeken. Oke, best grappig om ze te zien voetballen en schilderen, maar wel erg toeristisch. Hierna 25 min in de rij voor een buffet gestaan :( Vervolgens in een ossenkar gezet en flink door elkaar geschud en daarna op een olifant om nogmaals flink door elkaar geschud te worden. Alles had best mooi geweest kunnen zijn, want het weer was heerlijk, strak blauwe lucht, prachtige natuur, dus wat wil je nog meer? Nou, in ieder gevaal GEEN file rijden in een ossenkar en op een olifant!
Hierna zijn we afgezet bij een orgideeentuin en vlinderfarm (4 vlinders!) Mooi, maar na 10 min hadden we het wel gezien, moesten er helaas een uur blijven. (en vergeet vooral niet constant extreme jeuk!)
Na terug gebracht te zijn bij het hotel meteen op zoek gegaan naar een ander hotel, maar helaas, kon op dat moment nergens in de buurt terecht, dus weer een nacht blijven. ´S avonds bij een apotheek antibiotica kuur en cremes meegekregen.

´S nachts bleek ook in deze kamer bedbugs te zijn! Weer lek gebeten! De rest van de nacht in m´n slaapzakje op de grond gelegen. Gelukkig in de ochtend een ander hotel gevonden, wordt gerund door een engels echtpaar die super lief (lees: vol medelijden) voor me waren. Heb voor een vriendelijke prijs een grote (schone!) kamer gekregen en koude compressen voor m´n bobbelige lijf, hoe fijn was dat!
De rest van de dag rustig aangedaan, beetje geslenterd, lekker gegeten, genoten van de fruitshakes (vitamines!), starbucks, marktjes en lezen. Sinds lange tijd weer de rust om te lezen en al 3 boeken uit! Gelukkig zijn hier veel 2e hands/ruilboekwinkeltjes, dus dat werkt goed.

De volgende dag had ik de Gouden driehoek Tour. Helaas weer een vreselijk saaie groep, tref het er steeds niet mee. We zijn van Chiang Mai naar Chiang Rai en naar het noordelijkste puntje gereden. Onderweg langs een dorpje gegaan met een Hotspring (water van 100 graden dat als een geiser uit de grond spoot) waarin ze eieren kookten (die geur!). Hierna naar het 3 landenpunt, waar Thailand, Laos en Birma aan elkaar grenzen. Ik had de foto´s gezien en die zagen er geweldig mooi uit, in het echt viel het een beetje tegen. Ook had ik gehoopt op een paar extra stempels in m´n paspoort, maar dat hebben ze afgeschafd. We zijn voor 30 min in Laos afgezet. De gids had ons wel even mogen waarschuwen voor alle bedelende mensen en vooral kinderen, die allemaal met emotieloze oogjes en monotone stemmetjes `5 Bath, 5 Bath, 5 Bath`bleven herhalen. Vreselijk om te zien en ik hoor ze nog steeds in m´n hoofd. Er was een marktje en je kon zien hoe ze Wiskey maken met als ingredienten: cobra, gordeldier, gekko, turtle, tijgerpenis...???
Hierna weer terug naar Thailand en toen voor 5 min nog even in Birma mogen staan...tja...veel toeristen. Hierna weer 3 uur rijden terug naar het hotel.

Helaas een slechte nacht gehad waarin ik behoorlijk ziek was en ook de vlgde dag was het niet beter. Mezelf naar 1 van de vele apotheken gesleept, wederom een kuur gehad. Ook nog even een pakket met spullen naar het postkantoor gebracht, want ik word gek van die te volle en zware tas :) en een wasje laten doen bij 1 van de vele kleine wasserijtjes en daarna de rest van de dag in m´n bed gelegen. Tja, dan is het backpackersbestaan toch even niet zo leuk meer.

Maar gelukkig slaat de kuur aan en voel ik me vandaag weer een stuk beter! Ook de jeuk is sterk afgenomen en de eerste beten beginnen zelfs langzaam aan weer te verdwijnen.
Ben net van Chaing Mai naar Bangkok terug gevlogen en wacht nu op de vlucht naar Phnom Phen, Cambodja. Ben erg benieuwd wat ik daar aan ga treffen. Aan de ene kant kijk ik er erg naar uit, daar ik hier al jaren graag naar toe wil. Aan de andere kant ben ik al door veel mensen, die er geweest zijn, gewaarschuwd dat het vreselijk indrukwekkend is en dat je er dagen flink van slag door kan zijn...ik ben benieuwd...

  • 11 April 2012 - 15:05

    Paul En Guido:

    He bah wat jammer van die bedbugs! Rotbeessies! Dat je daar zo beroerd van kan worden zeg. Maar gelukkig gaat het de goede kant weer met je op en kun je hopelijk weer wat meer genieten. Ik weet wel zeker dat je vanaf nu niet zomaar in een bed gaat liggen!

    Nou meid geniet en laat ons weer lekker meegenieten!!

    Liefs uit Holland xxx

  • 11 April 2012 - 15:13

    Martine:

    Wat mega balen zeg die beestjes!!!! Dat kan je dag flink verzieken! Hoop dat je je snel weer helemaal opgeknapt voelt en dat je kan genieten van je verdere reis! Wel stoer dat je dan toch nog dingen onderneemt! Hopelijk laten de beestjes je met rust, veel succes daarmee!
    Liefs Martine

  • 11 April 2012 - 16:39

    Marijke:

    geweldig , zo bij die grote katten !
    En oh wat erg , weer die olifanten !
    Op de koop toe een ander beest kado gekregen , bedbugs !
    Nu nog de echte zandvlooien !
    geniet ze ! liefs van Marijke .

  • 11 April 2012 - 17:07

    Diana:

    Wat een prachtige indrukwekkende foto's zeg. En nu op naar heel veel leuke mensen en veel gezelligheid. Dat heb je wel verdiend na al die ellende. Maar, het is ook weer een hele belevenis nietwaar? Dat maakt ook niet iedereen mee, dat wil je ook niet, maar als het je gebeurt dan heb je dus ook weer een verhaal te vertellen he:)
    Nou, ik wens je heel goede bedden, lekker eten, leuke mensen en nog een aantal leuke verhalen. Tot dan, groetjes, Diana

  • 11 April 2012 - 22:44

    Patricia:

    Hey Daan,
    O, wat erg van die bedbugs! Bahbah :-(. Ik krijg gelijk jeuk. Hopelijk slaat je kuurtje nu wel aan en voel je je niet meer zo beroerd. Zo te lezen laat je je avontuur er niet door verpesten. Goed zo! Wel lachen hoor dat alle toeristische attracties nog precies hetzelfde zijn gebleven als 10 jaar geleden. Hopelijk kan je in Cambodja van alle indrukken gaan genieten en is het niet al te overweldigend. Veel plezier!
    liefs,
    Patricia

  • 12 April 2012 - 15:07

    Evelien:

    Och jeetje, ik heb met je te doen...jeuk is verschrikkelijk...zeker als het dan ook nog eens erg warm is en je niet de luxe hebt die je hier thuis wel hebt... Je zal het straks weer waarderen :-) Gelukkig slaat antibiotica aan, dan kan je weer echt genieten van alles wat Thailand te bieden heeft!

  • 15 April 2012 - 14:53

    Suus:

    wat een toestand met die klote beestjes, heb jij weer! gelukkig dat die medicijnen nu wel gaan aanslaan. wat een leuke broek trouwens, heb je die daar gekocht? de foto's van die witte tempels zien er mooi uit trouwens!
    spannend hoor nu naar cambodja. ben erg beniewd wat je daar allemaal gaat meemaken.
    dikke kus, Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 58657

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: