Fun & angst op Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Fun & angst op Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Fun & angst op Koh Tao

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

25 April 2012 | Thailand, Koh Tao

Zondag 22 april ben ik om 8:30 uur met de speedboot naar Koh Tao vertrokken. Helaas stond er aardig wat wind en maakte de boot soms flinke klappen op het water. Ondanks de reistabletten vond mijn maag dit niet heel leuk. Ik werd letterlijk op het strand afgezet, dat wil zeggen: rugzak met een zwieper op het strand gegooid en van de boot afgesprongen. Vond dat een aparte aankomst.
Tja, en daar sta je dan in de hitte met je rugzak op en geen accommodatie geregeld. Natuurlijk had ik wel op internet gezocht en ik vond al snel de slaapplek die me erg leuk leek. Lekker primitief in een bamboehutje, hartstikke leuk...toch? Toen ik me omkleedde viel het me op dat er overal kleine spinnetjes zaten, en waar kleintjes zijn zijn vast ook (hele) grote spinnen! Vervolgens vloog er vanuit het niets een dikke kever op m´n kussen en toen ik eens goed naar het bed keek was dat zo enorm vies en er lagen heel veel kleine zwarte dingetjes in...bedbugs??? Nee, dit ging ik niet doen! Ik ben m´n geld terug gaan vragen en weer op zoek gegaan. Uiteindelijk een hotel gevonden dat net nieuw is en vreselijk ongezellig, maar wel schoon en het ligt aan een heel leuk gezellig straatje met daar achter het strand. Prima lokatie dus!

Na me geinstaleerd te hebben ben ik wat gaan rondlopen en kwam er al snel achter dat er behalve duiken en snorkelen er niets anders te doen is. Ik liep dan ook een beetje verloren rond toen er me een longtailboot werd aangesmeerd voor heel veel geld. Een engels stel hoorde dit en zeiden dat het echt te veel was, zij gingen ook naar dat eiland en ik mocht wel met hun mee...
Ik wist uberhaupt niet dat ik naar een eiland zou gaan, maar daar ik m´n bikini aanhad en de noodzakelijke spullen bij me had ben ik meegegaan. En zo kwam ik totaal onverwacht op een echt goddelijk prachtig eiland terecht!!! Echt een paradijsje! Heb er snorkelspullen gehuurd en veel gesnorkeld. Veel vissen, die nog nieuwsgierig zijn ook en soms zelfs even aan je knabbelen, wat trouwens een rot gevoel is. Ik had gehoord dat er ook haaien zaten, het stel had er gister ook 1 gezien. Ik dacht aan gewoon een klein haaitje en die wil ik natuurlijk ook zien! Dus ik een stuk de zee ingezwommen, water werd kouder, koraal werd mooier, ander soort vissen.....en ineens vanuit het niets een haai op nog geen 2 meter afstand!!! Niets klein haaitje, deze was echt behoorlijk groot! Strek je armen maar eens uit en dan was hij groter! Mijn eerste reactie was vol verbazing, het is echt heel bijzonder en vooral indrukwekkend om zo´n beest zo dichtbij te zien... En zo ineens dat hij er was, zo ineens was hij ook weer uit het zicht verdwenen. En ik kan nu wel heel stoer gaan doen, maar mijn 2e reactie was echt pure schrik en besef dat ik totaal niet wist waar dat beest nu was, ik een heel stuk van het strand af was, in zijn gebied zat en ik werkelijk geen schijn van kans zou maken. Daarbij cirkelde hij echt even om me heen en keek naar me.....Ik kon nog net m´n ademhaling onder controle houden en ben als een gek naar het strand gezwommen, al omkijkend maar ook beseffend dat hij heel dichtbij kon zijn zonder dat ik hem zou zien....heel spannend en ook echt heel eng!
Ik baalde vreselijk dat ik geen fototoestel bij me had en ben er 1 gaan huren, maar ik durfde niet meer zo ver terug te gaan. Ik had het daar aan iemand gevraagd en die zei dat het waarschijnlijk een rifhaai is geweest en dat ze er nu inderdaad heel veel zwemmen, maar dat ze alleen nieuwsgierig zijn en niet zullen aanvallen....nou, een haai is een haai! En ik was bang! En toen ik de 2e x terug ging en op een gegeven moment niet meer verder durfde en me omkeerde om rustig aan weer terug te zwemmen toen voelde ik vanuit het niets iets groots vlak achter langs m´n voeten gaan, voelde het aan de plotselinge stroomverandering en er vlogen ineens allemaal vissen voorbij, verstoord door iets...heb ik het weer op een zwemmen gezet hihi, schijterd die ik ben! Ik hoorde later iemand zeggen dat het ook een Bullshark geweest kon zijn en die zit bij de top 3 van de gevaarlijkste haaien ter wereld! Ik ben het later even gaan googlen en denk dat ik inderdaad een bullshark gezien heb, maar weet het niet zeker.
Het was echt een supert belevenis, al is het lang geleden (kan het me niet heugen) dat ik zo´n angst gevoeld heb. Het beeld zit steeds in m´n hoofd, zo bijzonder, bizar!
En natuurlijk was ik, ondanks insmeren factor 30, vreselijk verbrand en zal ik de komende dagen even uit de zon moeten blijven.

De volgende dag begon met een mega regenbui van een aantal uur, maar daarna knapte het wel weer op, al kwam de zon niet echt goed door. Gelukkig maar, kon ik toch nog even lekker op het strand zitten en pootje baden, beetje lezen, luieren, bellen, lekker eten, fruitshakes drinken...kortom, helemaal niets! Ook nog even naar het postkantoor gegaan om weer 6kg aan spullen richting huis te sturen. Dat gesjouw met een zware rugzak is niet mijn hobby. En een bootticket geregeld voor dinsdag om weer terug naar Koh Samui te gaan, zodat ik woensdag vanuit daar het vliegtuig naar Krabi kan pakken.

Dinsdag de 24e ben ik ‘s middags met de boot terug naar Koh Samui gegaan. De bootreis was heerlijk, daar ik een plekje had weten te bemachtigen helemaal vooraan op het dek, lekker in de zon en in de wind! Na een kleine 2uur kwam ik aan op Koh Samui. Ik dacht naar m’n guesthouse te kunnen lopen, maar kwam er al snel achter dat dat onbegonnen werk was. Als ze hier zeggen “ 5 minuten lopen”, maak er dan maar gerust 30 min van. Een mevrouw vroeg me waar ik heen wilde en tegen een kleine vergoeding zou ze me er naartoe brengen, nou heel graag!
Ik kwam aan bij Moonhut Bungalows, een super leuke slaapplaats! Een klein hutje, bijna aan het strand. Weer mogen genieten van een prachtige zonsondergang, lekkere Pad Thai en ‘s avonds in het gezelschap van wat engelsen en een amerikaanse een paar biertjes & cocktails genomen. Lag laat en lichtelijk aangeschoten in m’n bedje na een geweldig gezellige avond.

Nu op naar Krabi voor de laatste 2 weken van deze tot nu toe heerlijke vakantie.

  • 25 April 2012 - 11:49

    Paul En Guido:

    Whaaaaaaaaa een haai! Meid meid na het lezen van je verhaal ga ik geen enkele zee meer in hahahha wat spannend!
    Heerlijk dat eilandje zeg om te relaxen, kun je dat niet meenemen en hier ergens voor ons plaatsen??

    Geniet er nog van de laatste 2 weken zullen denk ik zo voorbij zijn en dan ben je terug in het treurige stuurloze Nederland want ja het kabinet is gevallen!

    Liefs van ons

  • 25 April 2012 - 12:19

    Suus:

    Jeetje, als je terug bent kan je zo bij Dierenmanieren gaan werken met Martin Gaus.. van honden tot apen, van bedbugs, spinnen en kever tot haaien... geen best is jou te gek!
    De foto's zijn ook weer erh mooi, ook van Koh Samui. Ga je bij Krabi op het strand verblijven of ook nog naar Koh Phi Phi om ' The Beach' te bezoeken? Dan kan je me dezelfde ansichtkaart sturen ;-)
    Geniet ze weer! en sterkte met je rode huidje...
    X

  • 25 April 2012 - 14:24

    Nelleke:

    Heey Daan, Wat spannend allemaal zeg! Ik zou dat ook doodeng vinden! Hopelijk heb je nog twee super weken.

    liefs Nel

  • 25 April 2012 - 17:12

    Diana:

    Hoi Daniëlle,
    wat een horror verhaal zeg, van die haai. Jemig, wat maak jij toch veel mee. Misschien toch maar een boek schrijven als je weer terug bent? :)
    Ik geniet van je verhalen en foto's, jij van je geweldige reis. Nog 2 weken volop genieten en heel veel indrukken op doen en ons op de hoogte blijven houden hoor.
    Groetjes, Diana

  • 25 April 2012 - 17:59

    Melanie:

    He daan!
    Met die bullshark bedoelde je die gestippelde zeker? ;)) GRAPJE, maar een leuk hutje heb je daar. Mooie foto's ook.
    Nog veel plezier de laatste weekjes en in nederland is het idd niet zo veel..Groetjes!

  • 27 April 2012 - 18:24

    Martine:

    Wat leuk om weer te lezen, ook wel spannend. Geloof dat ik ook weer razend snel weg/terug zou zwemmen! Geniet nog maar van die dagen!!
    Liefs Martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 684
Totaal aantal bezoekers 58649

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: