Het boek wordt gesloten... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Het boek wordt gesloten... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Het boek wordt gesloten...

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

31 December 2010 | Nederland, Rotterdam

31 december 2010 vind ik wel een mooie dag om m'n reis definitief af te sluiten. De afgelopen weken heb ik zeer regelmatig met mijn gedachten aan de andere kant van de wereld gezeten en veel moeite gehad (en nog steeds) om weer te wennen aan het dagelijkse ritme, het vele "moeten", het gehaast, ongeduld en onvriendelijkheid.

Maar wat een super ervaring is dit geweest! De vraag wat het mooist/leukst/indrukwekkends is geweest heb ik vaak gehad... Ik kan er echt geen antwoord op geven. Ik heb ZO veel gedaan en gezien en overal zitten zulke mooie herinneringen aan vast.

Een kleine opsomming/samenvatting:
* De afgelegde kilometers:
Bus: Port Douglas -> Brisbane= 1770km
Trein : Brisbane -> Melbourne= 1675km
Auto: Melbourne -> Adelaide= 1035km
Totaal: 4480km!!!....en dan tel ik alle overige gemaakte km nog niet eens mee!

* Welke plaatsen geweest:
Hong Kong, Port Douglas,Great Barriere Reef, Cairns, Airlie Beach, Hervey Bay, Brisbane, Sydney, Melbourne, Phillips Island, Wilsons Park, Great Ocean Road, Apollo Bay,Otway Coast,Lorne, Port Cambell, Mount Gambier, Adelaide, Kangeroo Island, Glenelg...

* Wat gedaan & gezien:
Hartley Crocodile Adventure, Daintree & Cape Tribulation tour, snorkelen Great Barrire Reef, Kuranda, Rivercruise, Boardwalk, Beach, WhiteSundays, Frazer Island, Botanis Gardens, Opera House, Harbour Bridge, Pinguin Parade, Wildlife, Taronga Zoo, Ferry tocht, Treewalk, Watterfalls, BBQ on the beach, Sheepshearing, schelpen zoeken......En nog zo veel meer...

* Welke dieren gezien:
Gekko's, salamanders, hagedisjes, lizards, vliegende honden/vossen, parkieten, papegaaien, kaketoes, wolfspider, huntsmanspider, goldenweb spider, grasshopper, wild zwijn, roggen, big albert fish, seaturtle, pelicanen, vlinders, little turtles, groene boomkikker, seashell, kakkerlak, zwarte zwanen, alen, walibies, kangeroes, wombat, emu's, achidna, vliegen, grote krab, krokodillen, alligators, pinguins, zeehonden, zeeleeuwen, koalas, possum, dolfijnen.

* Ruim 5000 foto's gemaakt...na het sorteren nog steeds veelste veel...
* In 15 verschillende hostels geslapen.

Misschien dat je nu kunt snappen dat het moeilijk is om antwoord te geven op de vraag wat het mooist/leukst/indrukwekkends is geweest.

Het was een super reis, een geweldige ervaring en zeker voor herhaling vatbaar! Heb de smaak helemaal te pakken, dus wie weet in 2011 weer een reis...? :-)

And last but not least:
Ik wil iedereen enorm bedanken voor alle leuke reacties op mijn reisverslagen en foto's. Het was elke keer zo ontzettend leuk om ze te lezen!!!

Lieve groet & no worries!!!
Kus Danielle

• 31 December 2010 - 01:34

Margriet:

Het was ook zeer leuk om te lezen ,een leuk en hopelijk reislustig 2011 voor je!

• 31 December 2010 - 08:43

Martine:

Deze mooie, geweldige ervaring heb je in je zak. Iets waar je op terug kan kijken.
    Als je even moe en sacherijnig bent van de onvriendelijke mensen hier moet je gewoon even je foto boek erbij pakken!! Voel je je meteen een stuk beter!
    Ben benieuwd naar je volgende reis!
    Liefs Martine

• 31 December 2010 - 10:23

Diana:

Ik hoop met jou dat er nog eens zo'n mooie reis komt zodat ik weer met jou mee kan genietn van alle mooie belevenissen. Dit is iets wat niemand je meer af kan nemen, dus blijf er maar met een mooi gevoel op terugkijken, zeker als je het even moeilijk hebt.
    Bij deze nogmaals: ik heb erg genoten van al jou belevenissen. En voor de toekomst wens ik je allereerst een geweldig mooi 2011 en nog heel veel mooie reizen in de rest van je leven.
    Groet, Diana

• 31 December 2010 - 11:02

Ineke & Ron:

De maand nov. was voor jou een top maand en omdat in grote lijnen het leven vaak al is bepaald, hopen wij dat er nog vele prachtige reizen voor jou in de toekomst vast liggen.
    Vele mails hebben we samen gedeeld en daarnaast vonden we het een genot om met enige regelmaat
    je geweldige maar ook vooral je talentvolle manier van schrijven op je Blog te bewonderen en te lezen.
    De foto, s waren prachtig maar hoeveel mooier moet het wel niet zijn om met eigen ogen al die prachtige indrukken te mogen aanschouwen, zoals je zelf ook al aan gaf.
    Dat 2011 voor jou wederom een topjaar mag worden en al je dromen in vervulling zullen gaan.
    XXX

• 01 Januari 2011 - 12:00

Rita- Wim:

Hoi Daantje, dank je wel dat je jou ervaringen met ons hebt willen delen.
    Zoals je al weet hebben we er erg van genoten en zijn we ook erg blij dat de reis aan al je verwachtingen heeft voldaan, want dat is het allerbelangrijkste
    Toch ook maar weer van ons eigen kikkerlandje proberen te genieten.
    Heel veel succes met alles wat je doet en voor het nieuwe jaar liefde en geluk gewenst van
    je oom en tante.
    We zijn trots op ons aussi nichtje als je dat maar weet.
    xx Wim en Rita

• 03 Januari 2011 - 18:01

Evelien:

Was voor mij ook heel leuk om je ervaringen te kunnen lezen, zo leer ik ook wat over Australië en wordt m'n wereldje toch min of meer een btje groter :-)

Groetjes en liefs,
    Evelien