Hong Kong - Reisverslag uit Peking, China van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Peking, China van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

23 Oktober 2010 | China, Peking

Vrijdag was het dan zo ver...eindelijk op reis! Mijn ouders en broer(tje) hebben me naar Schiphol gebracht en uitgezwaaid en het moment dat ik door de douane liep drong het ineens tot me door...ik ga! Daarbij kwamen ook de vragen "waar begin ik aan?, Waarom doe ik dit?, wat als....????" Maar rug recht en gaan!
En tot nu toe gaat het hartstikke goed!!! Ik heb de 11 uur durende vlucht overleefd (eindelijk SATC 2 gezien :-) Wist op the airport ook meteen de goede balie te vinden en trasfer naar hotel ook geen probleem. Deze duurde 40 min dus kreeg al een mooi beeld van Hong Kong. Helaas wel moeten wachten op de dagkamer, deze was nog niet schoon en er spreekt niemand verstaanbaar engels....Grrr...
Maar daarna even kunnen douchen en slapen en toen ging het toch echt gebeuren: Hong Kong verkennen.
Ben niet alleen gegaan, want het cliche is toch echt waar, je raakt zo met iedereen aan de praat. Dus ben ik met ene Bert naar Victoria Harbour gegaan om daar een rondvaart met de Ferry te nemen. Om vervolgens ons te moeten haasten voor de terugreis, maar die was zonder overleg verzet...oeps...dus een taxi ingesprongen. En was ik blij dat ik het adres van het hotel nog snel in m'n zak gestoken had, want engels sprak en verstond de chauffeur niet.

Degene die zei dat ik Hong Kong geweldig zou vinden...heeft gelijk.
Degene die zei dat ik Hong Kong vreselijk zou vinden...heeft ook gelijk.
Maar wat een indrukwekkende stad!!!!! De gebouwen zijn hoog-hoger-hoogst, wat een geweldige skyline geeft, zeker toen het donker werd. Maar het is ook druk, hoog smokgehalte, grauw en veel kleine mensen.
Toch erg jammer dat het geen tussenstop van 3 dagen is, had nog wel meer willen zien!
Over 15 min deel 2 van de vliegreis.

PS: Iedereen echt onwijs bedankt voor de leuke en lieve telefoontjes, berichtjes, smsjes enz. Zo leuk dat iedereen meeleefd!

  • 26 Oktober 2010 - 12:59

    Kati:

    leuk om wat over je reis te lezen -ben reuzen benieuwd how the rest grabs you. Sorry maar je wil toch je engels ophalen tot wederhorens een dikke kus - yak okay een flinke knuffel dan - van kati

  • 27 Oktober 2010 - 09:43

    Marianne:

    Hey Daniëlle,

    Ontzettend leuk te lezen hoe het jou daar vergaat. Fijn dat de vlucht prima verliep. Ik kijk uit naar de volgende ervaringen.
    Take care, dikke kus

  • 25 November 2010 - 17:09

    Ene Bert:

    Groetjes van ene Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 58733

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: