Zoveel moois te zien & te doen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Zoveel moois te zien & te doen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Zoveel moois te zien & te doen!

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

31 Oktober 2010 | Australië, Cairns

Er is zoveel moois te zien en te doen, raak niet uit gekeken! Alleen jammer dat alles wel geld kost. De prijzen zijn op het vele tourisme gebaseerd...mijn bankrekening helaas iets minder...

Ik ben woensdag 27oct naar Hartleys Crocodile adventure geweest. Een kleine Zoo / Crocodile farm. werkelijk niet te vergelijken met onze dierentuinen! Hier hebben ze de natuurlijke habitat van de dieren zoveel mogelijk nagemaakt, waardoor de wandeling door de Zoo op zichzelf al genieten is. Ook kun je dicht bij de dieren komen en krijg je er veel uitleg over.
Vond het helemaal geweldig om met een kleine krokodil en een slang op de foto te gaan!!! En aangezien ik vroeg was mocht ik ze lang vast houden, erg leuk! Helemaal mijn ding! Helaas ook een mega big spider gespot...het was triester voor de meneer die achter mij liep, deze kreeg bijna een hartverzwakking...
'S avonds weer gegeten met Rossette (belgsche dame) & Silvia (italiaanse) en daarna even het stadje in om te genieten van de Mojito's...welke hier duidelijk een stuk sterker zijn dan thuis! Een erg gezellige en geslaagde avond!

Donderdag 28oct ben ik met 5 anderen + de gids naar Daintree & Cape Tribulation geweest. Super mooi! Een rivercruise gemaakt (Yes, wilde crocs gespot!), waterval bezocht met gevaar van eigen leven, daar er de dag ervoor een crocodil van 4 meter op het pad gezien was...helaas hebben we hem niet gezien...tja sensatie :-)Ook een bushwalk gedaan, dit keer met gevaar voor leven van de rest van de groep daar mijn spinnenfobie erg op de proef werd gesteld...en dus ook hun zenuwen hihi arme gids!

Vrijdag heb ik al zwaaiend afscheid van Rossette en van Port Douglas genomen om naar Cairns te gaan. Ik kreeg een ware cultuurshock...dit was niet wat ik me nog van Cairns herinnerde... Alles is op het tourisme ingesteld en dan vooral the partylife... Het hostel " Castaways" is wel mooi en redelijk schoon, wel erg jong volk. Het hostel is 20 min lopen van de stad af en 's avonds mag je als vrouw alleen niet meer alleen over straat...?
Kwam er 's avonds achter waarom, het stikt hier van de zwaar bezopen engelsen & duitsers! Ook liggen (ja liggen!) er allemaal bezopen zwervers en halve aboriginals her en der door de stad...hmm...(en om meteen antwoord op de veel gestelde vraagte geven: nee, de " man van mijn dromen" zit hier niet tussen!)
Ik heb daarom besloten om niet maandagnacht maar zondagnacht al weg te gaan, heb het hier al wel gezien.

Ben zaterdag naar Kuranda gegaan, met de Skyrail heen= prachtige uitzichten! en met de trainrail terug. Het is een klein touristisch dorpje, maar erg gezellig en heerlijk weer! Heb kangaroos gevoerd, koala vast gehouden en slangen en hagedissen.
Heb zelf ook een piepklein hagedisje gevangen en ja het klopt dat ze hun staart afstoten als ze zich bedreigd voelen...voelde me er vervolgens schuldig door, want zonder staart zien ze er nogal misvormt uit.

Vandaag (zondag) naar de stad gegaan om het hengsel van mijn tas te laten maken die gister heel fijn ineens stuk ging (nee niet van mijn back/daypack thank god!) En net mijn booking voor de greyhound bus voor vannacht gemaakt... Erg spannend hoe dat allemaal zal verlopen! En vooral ook hoe ik er uberhaupt zal komen daar het een eind weg is en oom 23:00uur....???? We will see.
Nu naar botanische tuinen en...zonnen!

Voor iedereen een dikke kus en wederom thanx voor alle super leuke reacties!!! X



  • 31 Oktober 2010 - 07:31

    Diana:

    Hoi Danielle
    Wat een geweldige belvenissen zeg. Wat een indrukken doe jij op. Zie dat allemaal maar eens op te slaan, daar heb je wel even tijd voor nodig. Geniet zoveel je kunt, want het is echt bijzonder. Ik blijf je blog volgen en wens je een heel mooie tijd verder. Groetjes, Diana

  • 31 Oktober 2010 - 08:28

    Arien:

    HOI Danielle

    Superleuk dit verslag, ik lees het regelmatig en krijg zo een beeld hoe je het daar in het verre Australie hebt.
    Nog heel veel kijkplezier gewenst
    Je oude collega
    Arien

  • 31 Oktober 2010 - 09:20

    Tanja:

    Ha, ha zoals je ziet: de drie senioren dames van de afdeling reageren als eerste op deze regenachtige zondagmorgen. Oei, het spinnenseizoen is hier ook begonnen maar die spin van jou is toch net wat groter ...

  • 31 Oktober 2010 - 09:34

    Elza:

    Nou ondanks je spinnenfobie vind ik je een held met al die andere dieren.... En ooh die dronken Engelsen, ontplofte kamers, ritselende plastic zakken om 6 uur 's ochtends, aangekoekte pannen.... Vast herkenbaar? Vreselijk. ;) Leuk om te lezen!

  • 31 Oktober 2010 - 10:07

    Patricia:

    Hai Danielle,

    Aan je leuke verhalen te lezen ben je ontzettend aan het genieten en heb je al veel meegemaakt. Veel plezier nog en succes met je busreis komende nacht ;-)

    lieve groet,
    Patricia

  • 31 Oktober 2010 - 10:17

    Denise:

    Wat zie je er helemaal ontspannen en goed uit op je foto's. Fijn! Blijf genieten van je avonturen.

    Kusssssss, denise

  • 31 Oktober 2010 - 11:08

    Paul En Guido:

    Tja die duitsers en engelsen komen altijd helemaal "los" op vakantie uh ze doen dus gewoon wat ze thuis ook altijd al doen: zuipen! Jammer van dat plaatsje dus. Maar verder is het dus weer geweldig zo te lezen! Prachtige foto's weer! We zitten hier te genieten van je!
    Take care!!

  • 31 Oktober 2010 - 13:19

    Nelleke:

    Lieve Daan,

    Ben blij om te lezen dat het zo goed met je gaat! Australie ziet er prachtig uit.

    Alleen wel een beetje zielig voor die hagedis/krokodilletjes he.. die lopen echt liever los! (sorry schat.. maar je weet wie het zegt!!)

    geniet ervan en be carefull!!

    veel liefs en xxx Nel

  • 31 Oktober 2010 - 14:50

    Evelien:

    Waah, je hebt lef zeg, met die enge beesten...waarschijnlijk zou ik net als die man achter je enorm schrikken!

    Veel plezier op je nieuwe plaats!

  • 31 Oktober 2010 - 19:33

    Hans En Michella:

    wat spannend allemaal geniet er maar van en wees voorzichtig toch we blijven je volgen nog 34 dagen lazen we

    groetjes uit wiesmoor

  • 01 November 2010 - 18:35

    Harald En Nathalie:

    Hey Daan,
    Wat een spannende verhalen zeg. Ik zou niet durven. Maar wel geweldige foto's en avonturen. Wij vinden je een geweldig stoere meid! Geniet van deze bijzondere ervaring. Erg leuk om jou via je blog te volgen. Wij verheugen ons weer op een nieuw verslag!
    Pas goed op jezelf.
    Groetjes van Benthe, Bjarne, Harald en Nathalie.

  • 02 November 2010 - 09:49

    Martine:

    Wat een geweldige mooie foto's! Om jaloers van te worden! Wat ben je veel aan het ondernemen zeg! Geniet er van! Ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Liefs Martine

  • 05 November 2010 - 13:40

    Ellen:

    Hallo,

    Leuk hoor al die verhalen en avonturen... Ik vind het superstoer zo alleen op pad en dan ook nog alles voor elkaar krijgen. Ik ben jaloers op het zonnetje, hier is het namelijk nat en nogal herfstig
    Heel veel plezier nog, ik blijf je volgen

    Groetjes Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 58729

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: