Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

07 November 2010 | Australië, Hervey Bay

Ik ben woensdag 3/11 na een 14uur duerende (pff....)busrit in Hervey Bay aangekomen. Was even zoeken naar een hostel daar ik deze keer niets geboekt had, om maar eens uit m'n comfortzone te stappen (waarom eigenlijk?) Ik kwam uit bij het "Friendly"Hostel, en friendly waren ze! Het hostel was eigenlijk een groot huis, waardoor het er heel warm en sfeervol uitzag en aanvoelde.
Ik moest wel bij de mannen slapen, anders was er geen plek meer.
Kwam bij 2 duitsers terecht die me meteen uitnodigde om mee boodschappen te gaan doen en samen met nog een franse dame op het strand te gaan BBQ-en. Was supper gezellig! (En suus dit keer deden je oranje sokken het een stuk minder goed bij die duitsers hahaha)

De volgende dag zou mijn "rustdag" worden, maar die viel letterlijk en figuurlijk in het water. Het heeft de hele dag gegoten! Hmm dus maar beetje gelezen, tv gekeken, geinternet en expeditie robinson gekeken :-) en heel dapper toch een wandeling door de stromende regen gemaakt (wederom de vraag: Waarom eigenlijk?)

Vrijdag 1e dag van de 2-daagse tour naar Fraser Island....en helaas regende het en hield het alleen op als we in de 4 wheel drive busje zaten en goot het als we eruit kwamen. Toch hebben we veel moois gezien en waren de donkere luchten en woeste golven fascinerend mooi! We hebben ook veel dingo's gezien, dat bleek toch wel redelijk uniek te zijn daar ik al van veel mensen gehoord had dat ze deze wilde honden niet gespot hadden. Nou wij bleven ze zien en ze waren zelfs op ons kampeerterrein! Dus 's nachts naar de wc gaan werd een hele onderneming: stap niet op een slang, loop niet in een spinnenweb en maak lawaai als er een dingo op je afkomt....heerlijk die sensatie!
Helaas was de groep niet gezellig en maakte maar weinig contact met elkaar. Een spelletje Jenga brak 's avonds het ijs. Maar als ik al (onbetaald) vrijwillig mee doe aan een spelletje dan zegt dat wel genoeg over de sfeer... Maar het werd toch nog (redelijk) gezellig.

De volgende dag stralend mooi weer! Eindelijk! We zijn het binnenland van Fraser gaan onderzoeken. Was bijna niet te doen in de bus, het leek wel een kermisattractie door alle hobbels en kuilen (frazer heeft alleen zandwegen)Lang leve de reistabletten!
De meren waren prachtig helder en drinkbaar. Ook bushwalk gedaan en nog een klein stuk over het strand gereden waardoor we nu Fraser zagen zoals je het op de plaatjes ziet: blauwe lucht & zee en geel zandstrand, ipv donkere luchten en woeste zee.

Al met al een prachtig mooi eiland! En erg genoten van alle aboriginal verhalen die de gids vertelde.

Morgen laatste busrit naar Brisbane.
De meningen over deze stad zijn verdeeld. Veel mensen zeggen dat ik dit een mooie stad ga vinden, maar steeds meer mensen zeggen "Don't go! You will hate it!".....We will see....

• 09 November 2010 - 08:11

Margriet:

Net je reisverslagen en foto's bekeken,leuk hoe je het schrijft.Wat zal jij hier nog lang op terug kunnen kijken en NAGENIETEN!!! Dat het regent tja ,jammer hier ook maar daar is de temperatuur wel aangenamer. Geniet maar lekker en ben nu al benieuwd naar je volgende verslag met foto's.
    Lieve groeten Margriet Achthuizen

• 09 November 2010 - 08:16

Diana:

Hoi Danielle, wow, wat een reis zeg. Als je terug bent zal het niit meevallen weer in de routine van de ado's te komen. Ik geniet mee met je avonturen en foto's. Maak nog meer verslagen en foto's dan weet ik waar je over praat als je weer in het (koude) land terug bent.
    Groetjes, en geniet nog heerlijk verder.

• 09 November 2010 - 12:14

Martine:

Geweldig om je belevenissen te lezen! Helemaal leuk de manier waarop je het schrijft! Zo beleef je nog eens wat in je eentje! Geniet ervan! En hou ons vooral op de hoogte met je leuke verhalen en belevenissen!
    Liefs Martine

• 09 November 2010 - 13:23

Rita -wim:

Hallo Danielle
    hier even een berichtje uit het twentse land ,wat geef je al jou belevenissen ontzettend leuk weer, het leest voor mij als een spannende feuilleton volgens mij heb je schrijvers talent.en we kijken dan ook al weer uit naar het volgende reis verslag.
    Wees alert ,maar geniet ten volste van deze bijzondere vakantie heel veel gr en xxjes Rita en Wim

• 11 November 2010 - 08:45

Evelien:

Hoe meer ik je verhalen lees, hoe meer ik erachter kom dat het een heel bijzondere ervaring is, die je aan het maken bent! Is iets waar je nog veel op terug kan kijken. En helemaal met foto's!

Groetjes van een steeds dikker wordende Axelaar :-)

• 12 November 2010 - 08:53

Suus:

wauw, mooie foto's! En die dingo's zien er ook best heftig uit. Wat goed dat je de oranje sokken hebt laten zien aan de Duitersers, haha!