Jetlag & snorkelen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Jetlag & snorkelen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Jetlag & snorkelen

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

27 Oktober 2010 | Australië, Port Douglas

Mijn jetlag de eerste dag speelde met m'n hoofd....waar ben ik mee bezig? waarom perse alleen?....voelde me ineens heel ver en heel klein. Een dutje op het strand hielp ook niet echt. Alles is zo mooi en prachtig, maar niemand om mee te delen....dit is pas dag 1!!!
Mijn roommates waren geen 2 jonge slordige meisjes, zoals ik verwachtte, maar 2 oudere belgische (slordige) dames. Waarvan er eentje vrolijk met me begon te babbelen. S' avonds werd ik uitgenodigd om een wijntje te drinken met haar....en wat ben ik haar dankbaar dat ze me door die eerste avond heeft heen gesleept!

De volgende dag...geen jetlag! (nee, ook geen kater :-) )
Ben heerlijk gaan rondlopen door Port Douglas en heb van het strand genoten! Daar er (nog) geen gemene stingers zijn dacht ik wel te kunnen zwemmen...maar nadat er tot 2x iets ondefineerbaars over mijn voet heen liep durfde ik niet meer verder te gaan en heb het maar bij pootje baden en een super lange wandeling gehouden...(chicken!)
's Avonds eten gemaakt in de gemeenschappelijke keuken en samen met nog wat mensen hier gaan eten, wat erg gezellig was!
Wel hangt er zo nu en dan een vreselijke spanning op de slaapkamer... Blijkbaar ben ik in een strijd tussen de belgische dames terecht gekomen. Tja nederlands belgie & frans belgie gaan blijkbaar niet alleen in de politiek slecht samen :-) Alleen wel jammer dat ik ook straal genegeerd word door de frans sprekende dame...ach, lekker rustig!

Dinsdag gaan snorkelen....Geweldig mooi!!!!!!!!! Het was zonnig en redelijk windstil... Wat niets zegt, want na 3 reistabletten was ik uiteindelijk toch zeeziek!
Vond het snorkelen toch even eng, ik doe altijd iets raars met mijn ademhaling, blijf het door mijn neus doen, waardoor het masker vacuun zuigt....kun je wel nagaan hoe mijn gezicht er later op de middag uitzag, erg charmant hihi...Not!
Het koraal was zo mooi en heel veel vissen gezien! Alle kleuren, groot, klein, alsof je in een aquarium zwemt waar geen eind aan komt!
Helaas geen schildpadden gezien, dat wilde ik zo graag!
Ben ook levend verbrand. Een van de nadelen van alleen reizen is dat geen mens de rug van een vreemde wil insmeren....Toen ik na 2x een weigering mijn kans wilde verhogen door het aan een man te vragen kreeg hij en publiek ruzie met z'n vriendin...laat dan maar...

Daar waar ik thuis erg goed in kan zijn: niets doen, lukt me dat hier een stuk minder goed. Moet echt een dagplanning hebben wil ik me niet " verloren" voelen. Dus straks naar Hartley's Crocodile Adventure, schijnt een bijzondere Zoo te zijn. En morgen naar Daintree & Cape tribilution.
En dan zit mijn tijd er in Port Douglas alweer op.

Lieve kus van een verbrande dutchie X


  • 27 Oktober 2010 - 08:24

    Tanja:

    Wow Danielle, dat snorkelen klinkt goed. Dat staat al jaren op mijn verlanglijstje. Beterschap voor je verbrande rug en ik kijk uit naar je volgende verslag. Leuk om te lezen. Veel plezier ...

  • 27 Oktober 2010 - 09:52

    Paul En Guido:

    En daar staat ze dan op een prachtig mooi strand met palmbomen en mooi helder blauw water! Mooi zeg...
    En pas je verder wel op met je rug nu? Op naar het volgende verslag. We kijken er naar uit.
    Liefs uit een regenachtig en koud Nederland!

  • 27 Oktober 2010 - 10:07

    Marianne:

    Hai Dutchie,

    Leuk je verslagen! Pas op je rug en kwallen. Fijn dat je in verloren momenten door anderen een beetje opgevangen wordt. Je foto's zien er fantastisch uit.

    Ik vind het ook zo leuk om jouw ervaringen te lezen, omdat wij op 18 januari Valérie weg gaan brengen. Zij vertrekt voor 8 maanden naar Australië, Nieuw Zeeland en Azië. Kan ik vast de sfeer proeven. Ik blijf jou volgen, al snorkelend, pimpelend, slenterend etc. Kijk uit voor enge beesten....

    Liefs xxxx

  • 27 Oktober 2010 - 17:06

    Judith:

    Hey Daan,

    Wat een mooie foto's van het strand zeg!!!!
    Structuur doet een mens blijkbaar toch goed ;-)

    Veel plezier verder!

  • 28 Oktober 2010 - 13:24

    Donna:

    Ha bikkel ;-)

    Je doet het toch maar wel, zo in je eentje! Supermooie foto's, I'm jealous (vooral omdat het nu in NL bewolkt en winderig is!) Ga lekker genieten en ik blijf je verhalen volgen,
    Groetjes Donna

  • 29 Oktober 2010 - 12:29

    Evelien:

    Zo kenmerkend...dat heeft volgens mij bijna iedereen, dat je eerst je draai moet vinden (zeker met vermoeidheid).
    En lekker rustig aan doen lukt toch pas als je het wat gewend bent, alles is nu toch nog veel te spannend.
    Wel knap dat je bent gaan snorkelen. Ik ben zelf niet zo'n held in zulke dingen.
    Tot wanneer blijf je bij die Belgische dames?

    Groetjes en tot later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 58672

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: