Nog steeds in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok Yai, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Nog steeds in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok Yai, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Bangkok

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

28 Maart 2012 | Thailand, Bangkok Yai

Gister (dag 3)ben ik eerst naar het Greenwoodtravel kantoor gegaan om toch nog maar wat tours te regelen. Had al vrij snel in de gaten dat als ik ergens wil komen me dat hier rondom Bangkok niet zal gaan lukken. Dus dan maar het zekere voor het onzekere.
Om 11:00uur stond volgens afspraak de oude thaise tutuk-driver al op me te wachten. Werd natuurlijk weer eerst naar een of ander vaag kantoortje gebracht om een ticket te kopen??? Heb helemaal geen ticket nodig!!! Daarna heeft hij me de hele dag rond gereden en naar Wat Phra, Wat Arun en Grand Palace gebracht en heeft ook af en toe als gids gefunctioneerd. Hierdoor heb ik veel informative over de dagelijkse gebruiken, maar ook over de geschiedenis gekregen, wat toch wel erg interessant was. Heb ook nog een uurtje in een longtailboot een tocht over de rivier gemaakt. Erg leuk, al vond ik het een ranzig idee dat ik regelmatig waterspetters over me heen kreeg. Je wilt namelijk niet weten wat je allemaal in de rivier ziet drijven…een dode hond bijvoorbeeld! Wel erg leuk om de bevolking te zien, kinderen die aan de zijkant zwaaien (en gewoon in de rivier zwemmen!, een grote lizard en helaas ook m’n eerste echte onderhandeling moeten doen met een verkoper vanuit een bootje. Ben er waardeloos is! Heb een of ander prul gekocht waar ik niets aan heb alleen maar om van die man af te komen. Helaas aan het einde van de tuktukrit werd ik weer in een kledingzaak gedropt, ik had het natuurlijk kunnen weten. Deze keer was de verkoper erg opdringerig en wilde me de winkel niet uit laten gaan??? Hij wist duidelijk niet wie hij voor zich had :) Mijn tuktukdriver was zo blij dat ik zo lang binnen was dat ik hem niets hoefde te betalen! En dat voor een hele dag rondrijden, wachten op me en guide zijn!
S’ avonds helemaal gesloopt m’n bed in gekropen, maar helaas, de jetlag zit er nog steeds dus na 4 uurtjes slapen ben ik elke keer klaar wakker.

Vandaag moest ik er vroeg uit, want ik zou een fietstocht gaan doen aan de buitenkant van Bangkok. Een taxi vinden om me naar de opstap plaats te brengen was geen probleem, alleen ook nu weer een chauffeur die zegt te weten waar het is… om vervolgens om de 5 min het (thaise) kaartje te bestuderen en het uiteindelijk tot 3x toe aan iemand te vragen. Je voelt hem misschien al aankomen, als ze hier iets niet weten dan doen ze gewoon net alsof ze het wel weten, ook naar elkaar. Het heeft dus wel even geduurd eer dat ik er aankwam.
De fietstocht was echt super! Je gaat een stukje dwars door het verkeer, daar fiets je dan dwars tussen de auto’s/tuktuks/brommers/motoren, die allemaal alle kanten uitgaan. Ik verbaaste me al dat er geen ongelukken gebeuren, maar even later kwamen we langs een autokerkhof en nog even later lag er een dode man midden op de weg met een laken er overheen…en iedereen blijft gewoon rijden…er omheen natuurlijk, dat dan weer wel.
Daarna gingen we meer het groene gedeelte in. Je rijdt steeds door de “ dorpjes” heen. Dat is een ander pricipe dan bij ons. Dit zijn allemaal krotjes aan elkaar met een heel smal pad er tussen, soms rij je dwars door woonkamers/keukens! Een bijzonder idee van “ even binnen kijken”. Erg veel katten en vooral honden, bijna allemaal met schurft. Ze hebben wel geleerd dat als je belt zij even aan de kant moeten gaan. Hebben een kleine 30 km afgelegd in de bloedhitte. De fietsen op een bootje getild en ook stukje over het water gegaan. Ook nog een korte stop gemaakt bij een kickboxingtraining. Je mocht meedoen, maar gezien de hitte heb ik dat aan me voorbij laten gaan. En heb voor het eerst heerlijk gegeten! Het kan dus toch!
Vanavond eerst maar eens het zwembad weer ingedoken en straks vroeg m’n bed in.

Ik ga morgen op een 3 daagse tour naar de river Kwai. Erg benieuwd!

Groetjes & bedankt voor alle leuke en lieve reacties! Erg leuk om te lezen!
X Danielle X

  • 28 Maart 2012 - 16:00

    Ladage Ron:

    Ik heb je zowel een sms gestuurd, geprobeerd je te bellen, maar krijg een vreemd bericht dat het nummer niet te bereiken is.
    Tevens een mail gestuurd, wanneer dat allemaal niet werkt, bel me dan

    Groeten je vader.

  • 28 Maart 2012 - 17:38

    Diana:

    Wow Daniëlle, dit is toch wel iets heel anders dan de vorige reis zeg. Wat een indrukken!!!! Ik ben al moe als ik je verhaal lees en de foto's bekijk.
    Veel plezier maar weer en ik hoop dat je een extra tas hebt voor al je aankopen waar je niets aan hebt. Je moet ze toch maar meenemen en als cadeautjes gebruiken :)

    Groetjes en tot het volgende verslag

  • 28 Maart 2012 - 18:31

    Patricia:

    Hai Daan,
    Wat een avonturen maak je toch weer mee! Ik vind het echt stoer van je dat je het allemaal maar durft! Erg dapper om 30 kilometer in de hitte te hebben gefietst en dan dwars door die chaotische stad. Die oude Thai moet wel een flinke commissie hebben gekregen, daar je hem niet hoefde te betalen :-) Je zal de komende drie dagen vast erg genieten bij de river Kwai. De omgeving daar heen is al adembenemend. Ben benieuwd hoe je de korte rit met de trein zal ervaren.
    Geniet ervan!
    Knuffel,
    Patricia

  • 29 Maart 2012 - 04:45

    Paul En Guido:

    Hey stoer wijf!
    Wat een verhalen alweer zeg en dat met nog maar een paar dagen daar te zijn. Maar wat lijkt het me daar mooi! Vooral die foto's van de tempel en de boeddha's vind ik prachtig. Dat spreekt mij enorm aan.
    Elk land heeft zo zijn/haar eigen cultuur en dat is mooi om dat dan te zien, te ruiken of te voelen. En dat heb je nu allemaal al gedaan zo te lezen hahahha :)

    Geniet ervan en we lezen alles weer mee en kijken uit naar de volgende foto's.

    Veel plezier en liefs van ons uit Neede XXX

    Paul en Guido

  • 29 Maart 2012 - 07:20

    Nathalie:

    Hey Daan,

    Wauw, wat een avontuur. Wij zijn dan wel nichtjes, maar wat lijk ik in dit opzicht NIET op jou. Ik bewonder het zo dat je in je eentje zo'n grote reis maakt. Geniet maar van alle indrukken die op je af komen (en dat zijn er een hele hoop als ik het zo lees) en wij genieten weer van jou ontzettende leuke reisverhalen. Zo beleven wij ook een stukje Thailand. Heel veel plezier bij de River Kwai en tot het volgende verslag!

  • 29 Maart 2012 - 18:06

    Bert:

    Het ziet er weer gewldig uit Daniëlle, wat een avontuur. Leuk om je zo te kunnen volgen :)

  • 29 Maart 2012 - 20:32

    Martine:

    Ondanks dat je geen dingen gepland hebt lees ik toch dat je al op een hoop plekken geweest bent en dat zonder gids en de taal niet spreken! Respect!!
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Liefs Martine

  • 30 Maart 2012 - 08:41

    Melanie Noteboom:

    Hoi Daan! Ik dacht dat je berichtjes ook via facebook zou binnenkomen maar ik moet dus hier zijn! Ben inmiddels bijgelezen, leuke avonturen alweer, door een keuken fietsen doe je niet iedere dag :)) En je hebt wel een schrijftalent vind ik.
    Wel zielige beessies, maar goed dat ik dat niet hoef te zien want die zou ik allemaal mee naar huis willen nemen.
    Maar mooie fotos en ik ga het zeker bijhouden nu, veel plezier, Groetjes x Melanie

  • 30 Maart 2012 - 15:31

    Rosanne:

    Hee,
    leuk om je verhalen te lezen & je foto's te zien!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal :)
    Liefs

  • 09 April 2012 - 16:13

    Kati - Longstreet:

    HOI DANIELLE - VERGEET NIET JE SINAASAPPELS TE ETEN ANDERS KRIJG JE OOK SCHURFT! Maar keep on tuktukking! Nu 2 weken zijn voorbij - het gaat echt hard dus geniet ervan - journey safely - Kati

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 58663

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: