En dan eindelijk strand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu En dan eindelijk strand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

En dan eindelijk strand!

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

21 April 2012 | Thailand, Bangkok

Woensdag 18/4 met de tuktuk naar het vliegveld van Siem Reap gebracht. De vlucht naar Bangkok ging prima, maar daar aangekomen bleek m´n volgende vlucht een paar uur vertraging te hebben. Gelukkig hebben ze me overgeboekt naar een andere vlucht, waardoor ik zelfs eerder dan gepland in Koh Samui aan kwam! Bij aankomst een shuttle taxibusje genomen...tja en dan word je ergens afgezet en zie dan maar je hotel te vinden. Stond ik daar in de brandende zon met een (altijd te) zware rugzak op. Een winkel binnen gestapt, maar natuurlijk wisten ze niet waar ik moest zijn. Ik vond het al heel wat dat ze dat gewoon toegaven i.p.v. me zomaar ergens naartoe te sturen, zoals ik onderhand hier wel gewend ben. Buiten werd ik aangesproken door een motortaxidriver, beetje bijzondere thai daar hij een `derde oog`op z´n voorhoofd had getatoeerd (?), of hij me kon helpen. En wat bleek, Hotel `Secret Garden`was nog geen minuut verderop! Hoe fijn was dat!

Ik heb een kleine bungalow met het strand op 10 meter afstand! Natuurlijk een heerlijke strandwandeling gemaakt. Al moet ik toegeven dat het zand door de vele schelpjes niet erg lekker is om op te lopen. Ik ben gelopen naar de Big Buddha, een grote Buddha die vanuit de verte al te zien is en waar het strand zijn naam aan te danken heeft: Big Buddha Beach. Op de terugweg bij een marktje 2 heerlijke dikke garnalen gegeten. Zou ik normaal niet durven, maar ze haalde ze net van het vuur dus de vliegen hadden nog geen kans gekregen om erop te zitten. Ook nog soort van kokospoffertjes gegeten, lekker hoor! Hierna weer over het strand terug gewandeld. Er zijn hier erg veel zwerfhonden, ze kunnen blijkbaar goed voor zichzelf zorgen want ze zijn een stuk dikker dan de honden in de steden. Op een gegeven moment liep ik over het strand met aan allebei de kanten een hond, die liepen gezellig met me mee.
´S avonds een prachtige zonsondergang gezien! Echt even genieten!

De volgende dag na een ontbijtje aan het strand wilde ik naar een dorpje verderop, Fisherman Village, lopen. Ik had me alleen een beetje vergist in de afstand, waardoor het een erg lange wandeling werd. Ondankls dat het op dat moment voornamelijk bewolkt was en het zelfs even miezerde (heerlijke afkoeling!)was het bloedheet en ben ik vreselijk verbrand. Het dorpje was een klein authentiek vissersdorpje, dat erg toeristisch is geworden natuurlijk. De terugweg ben ik achterop een taxibrommer gesprongen, no way dat ik dat stuk terug zou lopen! Was even heerlijk achterop, maar wel een risico, want ze rijden hier voornamelijk zonder helm, of alleen de bestuurder draagt een helm. Tja, soms moet je een risico nemen ;)
In de middag achterop de motor van m´n `3-oog helper`gegaan en naar het Chaweng Beach gereden. Hier is het strand iets breder en ook een stuk toeristischer, wat soms ook wel even leuk is. Echt super lekkere Pad Thai gegeten en natuurlijk weer een fruitshake en dat gwoon heerlijk op het strand met een prachtig uitzicht op de zee, blauwe lucht en in de verte eilanden....echt heel rot allemaal :)

Vrijdag had ik de tour `Around the Island`geboekt. Eigenlijk gewoon een sightseeing op het eiland. Ik hoopte, tegen beter weten in, op een gezellige groep, of tenminste 1 leuk iemand, je zou denken dat dat toch niet te veel gevraagd is...nou vergeet het maar! Ondanks dat ik niet de enige was die alleen reisde, werd er totaal niet tegen elkaar gesproken. Heb echt m´n best gedaan, maar kreeg het niet voor elkaar, nou dan niet... We zijn eerst naar de Big Buddha gegaan, die had ik zelf al gezien. Vervolgens naar Jao Mae Kuan Im gegaan, chinese tempels en buddha´s. Dit was absoluut mooi. Hierna naar een viewpoint gereden, zodat je een mooi uitzicht had over het eiland en de zee. Helaas was ik inmiddels zo bizar wagenziek geworden dat ik er niet van kon genieten. De gids kon echt absoluut niet rijden! Hij had niet in de gaten dat je je voet gewoon op het gaspendaal kan laten staan en dan hoef je deze niet volledig in te drukken om toch vooruit te kunnen komen. Nee, hij gaf volle bak gas en liet dan weer los...echt niet te doen. Ik vroeg aan de persoon die naast hem zat of we van plek konden ruilen omdat ik me zo ziek voelde (ik zag in de spiegel dat ik lijkbleek zag), hij zei gewoon `nee`! Nou zeg, maak dat mee! Aangezien ik de keus had tussen of binnen 5 minuten mijn maag leeg te gooien in de bus of me heel asociaal tussen de bestuurder en die niet-sociale persoon in te wurmen, koos ik voor het laatste. De chauffeur was hier niet blij mee, ook niet toen ik zei me echt heel ziek te voelen...nou laat ik nu toch ineens geen woord thais/engels meer verstaan...De rest van de tour op een nogal bijzondere wijze toch voorin kunnen zitten en gelukkig hielp dat wel iets.
We zijn naar een monkeyshow geweest. Dit hield in dat we met een aap op je schouder op de foto mochten.Vervolgens klom de aap in de boom, draaide 3 kokosnoten los en gooide deze naar beneden...einde show.
We zijn naar een Wat gereden waar een gemummificeerde monnik zat. Hij heeft, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de mummies in Egypte, alles nog in zijn lijf. Behalve dan zijn ogen, vandaar de grote zonnebril.
Hierna doorgereden naar de Namuang Fall. Misschien dat het in het regenseizoen een mooie waterval is, maar nu stelde het weinig voor. Wel leuk om te zien dat de kinderen van de plaatselijke bevolking zich erg in het water vermaakten.
Als laatst werden we afgezet in het hoofdstadje van het eiland, Nathon. Maar ik was blij toen ik weer bij m´n bungalow was, want ik was nog steeds wagenziek. En helaas voor mij is dat de rest van de dag blijven hangen. Ondanks dat ik me niet top voelde in de avond nog even naar Fisherman Village gegaan, omdat er een leuke avondmarkt en bandjes zouden zijn. Even kunnen lachen om de bijzondere engels/thaise teksten van de bandjes, maar weer vroeg weg gegaan en m´n bed opgezocht.

Gelukkig zaterdag weer opgeknapt en lekker weinig gedaan, beetje lopen, lezen, zonnen, pootje baden, eten, shoppen....of te wel: genieten van het goede leven!

Morgenochtend vertrek ik met een speedboot naar het eiland Koh Tao. Hoop daar heerlijk te kunnen gaan snorkelen! Eerst maar eens een slaapplek zien te vinden, deze keer niets van te voren geregeld...

  • 21 April 2012 - 17:19

    Ron En Ineke:

    Prachtig reisverslag en heel mooie foto's mailen elkaar buiten je reisverslag om.
    Fijne dagen en groeten van Frodo en Smiegel.

  • 21 April 2012 - 17:54

    Patricia:

    Hey Daan, volgens mij ben je volop aan het genieten. De foto's zijn jaloers makend Volgens mij kom je straks super slank thuis; als je zoveel blijft wandelen en spugen hihi. Hopelijk was dit de laatste keer dat je ziekjes bent geworden. Geniet van je volgend avontuur. Liefs, Patricia

  • 21 April 2012 - 18:22

    Nelleke:

    bedankt weer voor het leuke verslag! Je ziet er supergoed uit op de foto's!!

    xxx Nel

  • 21 April 2012 - 19:12

    Diana:

    Hoi Daniële,
    had ik maar een beetje jouw lef zeg, dan was ik ook op die mooie plekken geweest. Of...kon ik maar stiekem met je mee. Ik ben bijna jaloers op alle mooie dingen die je ziet en meemaakt. Wat zal jij een lange tijd nodig hebben om alles te verwerken zeg. Geweldig!!!! Ik geniet van je verhalen en je foto's, dus doe er nog maar meer hoor:) Nog even, dan moet je weer terug of je wilt of niet, dus....BLIJF GENIETEN.
    Groetjes en tot het volgende verslag, Diana

  • 21 April 2012 - 19:28

    Donna:

    Ha Daniëlle,
    Die foto's, supermooi! Wel bizar alleen, die gemummificeerde monnik...maar ik geniet van je verhalen, blijf jij daar nog even genieten ;-) X Donna

  • 21 April 2012 - 21:12

    Judith:

    Hey Daan,

    Mooie foto's zeg! Blijf nog even lekker genieten!
    Ben benieuwd naar je mondelinge verslag van jouw reis.
    X Juud

  • 22 April 2012 - 00:09

    Martine:

    Wauw, wat een onwijs mooie foto's zeg! Super om te zien!
    Geniet van het uitzicht en lekker relaxen!
    Liefs Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 58669

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: