I love Sydney!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu I love Sydney!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

I love Sydney!!!!

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

15 November 2010 | Australië, Sydney

Na een treinreis van erg veel uur, kwam ik om half 7 's ochtends aan in Sydney. Ik heb meteen een andere trein gepakt en ben naar het gedeelte Kings Cross gegaan. In de trein was me namelijk verteld dat daar veel betaalbare hostels zijn. En inderdaad veel hostels, alleen waren de meeste om 7 uur nog niet open. Ben terecht gekomen in "Sydney Central Backpackers". Prima hostel, niet heel schoon, aardige roommates en veel herrie op straat. (En over het niet zo schoon gesproken: volgens mij heb ik last van bedbugs. Zit helemaal onder de vreselijk jeukende bultjes (zelfs in m'n gezicht!) Dat betekent dat alles (beddengoed, kleding, tas) heet gewassen moet worden wil ik er vanaf komen...maar ja...waar?...)

Na een paar uurtjes slapen ben ik met een plattegrond de stad ingegaan. Vol verwachting naar het Opera House. Raar dat een gebouw zoveel invloed op je kan hebben, voelde bijna alsof ik een blinddate had!
Maar moest eerst door de Botanic Gardens, het was daar zo ontzettend mooi dat mijn "blinddate" toch echt even moest wachten. Zoveel verschillende planten & bomen, mooi aangelegd, veel vogels, hagedissen en vleerhonden/vossen gezien...puur genieten!
Daarna was het dan toch zo ver...Opera House here I come! En tot mijn verbazing stond ik er ineens naast...eh? dacht dat het in het water lag... Niet dus :-)
Maakte niet uit, ik vond en vind het prachtig! En met de zon (35 graden!) op de daken...Natuurlijk vreselijk de toerist uitgehangen en veelste veel foto's gemaakt!
Ben ook de Harbour Bridge opgegaan, toch ook bijzonder, The Rocks Market door gelopen en weer terug naar de boulevard. Zoveel geluiden, verschillende mensen, heerlijk zitten te genieten!

Zondag ben ik met de Ferry naar de Taronga Zoo gegaan. Tja ik en dierentuinen :-)
Was toch ook erg mooi en bijzonder, daar de Zoo tegen een heuvel is opgebouwd en je dus vanuit de Zoo prachtige uitzichten hebt over het water. Je gaat met een kleine Skyrail naar de top van de Zoo en daalt al kijkende naar alles om je heen af naar beneden. Had 's avonds flinke spierpijn in m'n benen van het klimmen en dalen! Maar heb wederom een topdag gehad!

Vandaag regent het helaas, inmiddels al de hele dag. En werderom, als het regent dan regent het ook hard...de hele dag... Ben naar het Australian museum gegaan, erg interessant! En daarna naar Darling Harbour & Chinatown. Dat was niet veel bijzonders, met de zon erbij is het vast mooi, maar met de regen vooral nat.

De andere kant van Sydney is goed te zien in Kings Cross. Dit is de meer alternatieve buurt van de stad, met veel homo's en hoertjes en een baldadig, zuipend en roepend uitgaansleven. Maar vooral met heel veel daklozen! Zij liggen echt overal op straat, wat een bizare sfeer geeft aan het hele gebeuren.

En toch...I love Sydney!!!
En ik weet nu al, ergens in de toekomst hebben we weer een date, het Opera House & ik...ooit!!!

  • 15 November 2010 - 06:04

    Paul En Guido:

    Prachtige foto's! Wat is dat Opera House toch een mooi gebouw he. Heerlijk om te lezen dat je nog steeds geniet van je avontuur! Ga zo door!
    Liefs uit Holland van ons

  • 15 November 2010 - 07:52

    Diana:

    Hoi Danielle,
    wat een prachtige uitzichten heb jij gezien zeg. Enne....brrrrr wat een lef om in die "schone"hostels te verblijven en er herinneringen aan over te houden! Ik hoop dat je er snel vanaf komt en kijk alweer uit naar je volgende belevenissen. Groet, Diana

  • 15 November 2010 - 08:41

    Tanja:

    Mmm, je bent wel blij dat die spinnen in een lijstje zitten denk ik ?
    Sydney ziet er prachtig uit...
    Veel plezier nog daar !!!

  • 15 November 2010 - 12:42

    Evelien:

    Wat omschrijf je je ervaringen toch leuk, is echt leuk om te lezen!

  • 22 November 2010 - 17:51

    Martine:

    Weer helemaal leuk om al je belevenissen te lezen! Geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 58728

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: