Lastige telefoonkaarten & Paradijs - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Lastige telefoonkaarten & Paradijs - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Lastige telefoonkaarten & Paradijs

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 November 2010 | Australië, Airlie Beach

Pff...wat hebben ze hier een vreselijk onhandig systeem kwa telefoonkaarten! Je moet vreselijk veel nummers intikken en pincodes enzovoort. Ook hebben ze hier een kaart en munt telefoon....let vooral op de kaart EN munt. Want er moet ALTIJD eerst een 0,50 munt in anders=geen verbinding....maar dat had niemand me verteld, want dat is toch logisch? En als je geen verbinding krijgt dan blijf je net zo lang op toetsen drukken tot er een keer iets gebeurt...????
Om een lang verhaal kort te maken: het lukte mij niet om een taxi te bellen en zo 's avonds laat alleen op straat en een bus moeten halen maakte dat de stress nogal toesloeg....Maar hulpeloos kijken en 1000X thanx zeggen helpt!

De busrit van 11uur was prima te doen, heb de hele weg geslapen. Werd 2x even wakker omdat er iets "raars" op mijn schouder lag. Dat "raars" bleek het hoofd van mijn medepassagier te zijn...nogal vreemde gewaarwordeing, ach had er geen last van.

Maandag 1 oct aangekomen in Arlie Beach. Hier is dus erg weinig te beleven. Er is 1 mainroad met daaraan gelegen alle hostels, pubs, shops e.d. Dus ook hier weer een touristische bedoeling, met andere woorden: morgen weer weg!

Airlie Beach is behalve te touristisch ook DE doorgang naar de Whitsundays. En daar ben ik vandaag naartoe geweest. Het weer zat helaas in het begin een beetje tegen, bewolkt en regen, maar klaarde gelukkig in de middag op.
We zijn eerst 2x gaan snorkelen langs kleine strandjes. Zulk mooi koraal!!! En heb serieus een mega vis van 1 1/2 meter gezien! Dat was toch wel even beetje eng, maar tegelijkertijd zo gaaf!
In de verte ook een turtle gezien, eindelijk!
Daarna naar Whitsunday Island.....Onbeschrijvelijk wat mooi!!!! Het zand is zo zacht, wit en fijn dat het lijkt alsaf je door (bak)meel loopt. Het water is helder en heeft onbeschrijvelijk vele kleuren blauw/groen. Hier mogen ze me de komende weken wel op zo'n onbewoond eilandje droppen! Pure schoonheid en pure rust!
Op de stranden renden duizenden kleine krabjes, roggen gezien en....te veel, te mooi, tevreden en onder de indruk!!!! Ben verliefd!

Gelukkig nog even kunnen douchen, ondanks dat ik geen kamer meer had, en straks weer de nachtbus. Dit keer naar Hervey Bay, richting Fraser Island. Maar ik zit een beetje in een dilemma, daar het de komende dagen hier zal regenen en ik dat erg zonde van zo'n dure tour vind.( tja ik weet het, als dat de dilemma's zijn...) Ik lig 2 dagen voor op schema...zal ik de rust kunnen vinden om er wat langer te blijven??? Who knows, jullie zullen er weer van horen.

PS: de foto's komen later...wel alvast de waarschuwing: ze zijn jaloersmakend :_P

PS: Suus ik heb je knal oranje sokken al vaak gebruikt hoor! De bus is erg koud!

PS: Inderdaad moet je in de hostels niet letten om krakende tasjes, kuchende en slordige roommates en haren in de wasbak :-)

  • 02 November 2010 - 10:42

    Mieke:

    Hoi Danielle,

    Naar mijn weten kan je in een telefooncel lokaal ook met een 20 dollarcent betalen.
    Als je overseas wilt bellen dan moet je wel 50 dollar cent betalen.
    Wij gebruiken voor overseas een daybreakcard. Ja, het is een prepaid card, maar je belt wel voor maar 0,03 ct. pm. Goedkoop dus.
    En ja, die aantal nummers, wen dr maar vast aan! Ik weet al niet meer beter, maar ik kan wel uren goedkoop bellen, naar het Hollandse thuisfront.

  • 02 November 2010 - 11:51

    Diana:

    Hoi Danielle
    wat een avontuur zeg. Ben je nog wel van plan terug te komen? Als ik jou was zou ik daar denk ik totaal geen zin in hebben. Maar weet je, geiet jij maar lekker verder, dan zoeken wij het in de kliniek wel uit. Je hebt er tenslotte hard je best voor gedaan. Ben heel benieuwd naar deze foto's. Groetjes en nog veel plezier.

  • 08 November 2010 - 08:34

    Suus:

    Ha Daan, ik kon je berichten vorige week niet openen, maar nu eindelijk weer even kunnen lezen. dat Withsunday Island klinkt echt goed! O ja, en maak even een foto wanneer je de oranje sokken aan hebt in de bus ;-)
    x Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 58670

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: