Brisbane.....tja.... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu Brisbane.....tja.... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Danielle Ladage - WaarBenJij.nu

Brisbane.....tja....

Door: danielleladage

Blijf op de hoogte en volg Danielle

12 November 2010 | Australië, Brisbane

In mijn vorige reisverslag gaf ik al aan dat de meningen over de stad Brisbane verdeeld waren...helaas behoor ik tot de groep mensen die Brisbane geen mooie of bijzondere stad vinden. Ik vind het een grijze, grauwe stad. Tja en dan kom je er achter dat het niet handig is geweest om al vast de treinreis naar Sydney vast te zetten, want nu moest ik hier toch echt 4 volle dagen zien door te brengen.
Dit is natuurlijk wel gelukt. Heb vele wandeltochten langs de rivier gemaakt. Ze hebben hier hele goede wandel- en fietspaden. Helaas vond ik het bedrag om een hele dag een fiets te huren aan de hoge kant. Ook wilde ik met een ferry over de rivier, maar bij nader inzien vond ik de rivier toch niet zo bijzonder.
De Botanic Garden is mooi, maar niet heel bijzonder. Op de Southbank hebben ze een nepstrand aangelegd. Dit is wel mooi gedaan, daar de rivier er precies achter loopt, waardoor je de mensen ziet zwemmen en daarachter de boten (citycat) voorbij ziet gaan. Heb daar flink liggen bakken...en ja wederom verbrand...zucht.

Met het hostel kon ik het ook niet echt vinden. Groot, overweldigend veel duitsers, party sfeer, nee niet mijn ding. Daarbij kwam dat de eerste ochtend mijn eten uit de koelkast gejat was....Grrrr....
En later ook nog 2 snel drogende handdoeken...Grrrr... Maar die heb ik later via veel gedoe wel weer terug genomen daar ik de gozer die ze gejat had tegen kwam met mijn handdoeken in zijn hand....GGGRRRRR!!!
Met als gevolg dat me vriendelijk verzocht werd om de volgende dag een ander hostel te gaan zoeken ivm het veroorzaken van een " opstootje". (De des betreffende dief mocht meteen zijn spullen pakken) Ik was zowiezo al van plan weg te gaan en de vogende dag heb ik nog 1 nachtje in een hok met 3 gozers geslapen. Ja een hok, er zaten geen ramen in en er pasten net 2 stapelbedden. Maar moet zeggen, dit hostel was stukken gezelliger en heb 's avonds veel leuke mensen leren kennen.

Moet soms wel een beetje lachen om de reacties dat ik zo stoer ben...moet bekennen dat het elke keer weer even slikken is om een hostel te zoeken, te vinden en binnen te stappen. En als je je er echt niet thuis voelt dan voel ik me toch niet zo stoer hoor :-)

Straks de trein richting Sydney. Kwam er net achter dat het eerste stuk met de bus is...waar ik die moet vinden..???? Alles bij elkaar een reis van 15uur. Dus hoop te kunnen slapen! (is er vannacht met al het gesnurk om me heen nogal bij ingeschoten).
Maar heel veel zin in Sydney!!!!

Kus X

  • 12 November 2010 - 08:19

    Nel:

    Lieve schat,

    Ik hoop dat Sydney beter bevalt.

    Alleen wel jammer dat die reistijd iedere keer zo lang duurt. Alvast welterusten :-)

    veel liefs en een dikke kus Nel xx

  • 12 November 2010 - 08:47

    Suus:

    Hey, wat lees ik nou? Gewoon een hostel uitgezet? haha.. nou goed hoor dat je die handdoeken terug hebt genomen, wat denk zo'n gast wel?! Veel plezier in Sydney... laat je over een tijdje nog even de gegevens weten over je terugreis?
    x

  • 12 November 2010 - 09:04

    Paul En Guido:

    Nou ja een hostel uitgezet? Dat is pas VET STOER hahaha
    Jammer dat het daar tegenviel en nu op naar Sydney! Ben heel benieuwd hoe die stad is!
    Liefs van ons

  • 12 November 2010 - 10:32

    Martine:

    Wees blij dat je lekker zit waar je zit want hier in Nederland is het weer echt Hollands en is het echt een beetje Herfst aan het worden! Heel veel regen, blaadjes en veel wind! Ook al kom je steeds spannende dingen tegen je doet het wel!! Heel veel plezier nog. Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Liefs Martine

  • 12 November 2010 - 17:31

    Diana:

    Wow Danielle, goed hoor, kom maar voor jezelf op en zeker voor je spullen. Afblijven als het niet van jou is, toch. En zo'n hostel....gelukkig zijn er nog meer. Geniet lekker verder, dan geniet ik van jou verhalen.

    Groetjes, Diana

  • 13 November 2010 - 05:20

    Anne Zijderveld:

    Alles goed verder, gaat niet echt soepel je trip. Je gaat sydney veel leuker vinden! Ik zit inmiddels in Perth bij een familie en is bere gezellig. Vanaf volgende week een trip naar Exmouth. Probeer een hostel via internet te reserveren, heb je minder problemen met zoeken!
    Succes

  • 14 November 2010 - 09:35

    Evelien:

    Das ook bijzonder, dat jij het hostel wordt uitgezet omdat een ander steelt.... T is echt de omgedraaide wereld (ofwel: andere kant van de wereld). Nou ja, gelukkig werd je er zelf ook beter van in ander hostel.
    Ben trouwens uitgerekend voor 7 feb, dus 5 dagen voor mijn verjaardag...we'll see...

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Danielle

Actief sinds 11 Juni 2010
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 58671

Voorgaande reizen:

27 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Daantje goes to Vietnam!!!

24 Maart 2012 - 10 Mei 2012

Daantje goes to Asia

22 Oktober 2010 - 04 December 2010

Daantje goes Down Under

Landen bezocht: